اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با شب شهادت امام صادق (ع)

جنوب تهران غرق در عزا و ماتم شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) رئیس مذهب تشیع جنوب تهران غرق در عزا و ماتم شد.

جنوب تهران غرق در عزا و ماتم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) جنوب تهران سیاه پوش شده و مردم با حضور در مراسم‌های سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه به اقامه عزا پرداختند.

نقاط مختلف جنوب تهران یکپارچه عزا و ماتم بود و مردم در قالب دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری در عزای امام جعفر صادق (ع) اشک ماتم می‌ریختند.

به گزارش خبرنگاران فارس، مردم خداجوی ایران اسلامی به‌صورت گسترده در اماکن مقدسه، حسینیه‌ها، مساجد، تکایا و دیگر نقاط جنوب تهران گردهم آمده و در سوگ شهادت امام جعفر صادق (ع) به عزا نشستند.

هیئت‌های مختلف عزاداری با برپایی آیین‌های عزاداری، سخنرانی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی به عزاداری و تبیین شخصیت امام جعفر صادق (ع) پرداختند.

همچنین مراسم شهادت رئیس مذهب تشیع با حضور پرشور عاشقان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در کنار مرقد امامزاده ابوالحسن (ع) برگزار شد.

زائران و مجاوران آستان مقدس حضرت امامزاده ابوالحسن (ع) در سوگ شهادت امام مذهبشان اشک ماتم ریختند و سخنرانان و مداحان در رثای آن امام همام سخنرانی و مرثیه‌سرایی کردند.

جمعی از مردم مذهبی و ولایی شهرستان ری نیز با حضور در مسجد فیروزآبادی به اقامه عزا پرداختند و پس از آن در قالب دسته عزاداری مسیر منتهی به حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم (ع) را عزاداری کردند.

در ورامین نیز مردم ولایی و همیشه در صحنه این شهرستان با حضور در مصلای صاحب الزمان (عج) به عزاداری پرداختند.

همچنین اماکن متبرکه، مساجد و تکیه‌های شهرستان ورامین نیز مملو از عاشقانی بود که در فراق امام صادق (ع) اشک ماتم می‌ریختند.

شهرستان پاکدشت نیز غرق در عزا و ماتم بود و مردم خداجوی این شهرستان با حضور در امامزاده ابوطالب (ع)، میعادگاه نماز جمعه و مساجد این شهرستان در عزای رئیس مذهب شیعه بر سر و سینه خود می‌زدند.

مردم ولایی و مذهبی شهرستان پیشوا نیز با حضور در امامزاده جعفر (ع) عزاداری می‌کردند و این آستان مقدس میزبان دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری بود که در غم فراق امام جعفر صادق (ع) در این مکان مقدس حضور یافته و عزاداری می‌کردند.

امام صادق (علیه السلام) در هنگام طلوع فجر روز جمعه 27 ربیع الاول سال 83 ه‌ـ ق در شهر مقدس مدینه به دنیا آمدند، پدر آن بزرگوار حضرت امام باقر علیه‌السلام و مادر آن بزرگوار ام فروه دختر قاسم بن محمد بن أبی بکر بودند.

حضرت امام صادق علیه‌السلام در بیست و پنجم شوال سال 148 ه‌ـ ق در حالی که 65 سال از عمر مبارک آن حضرت گذشته بود از دنیا رحلت فرمود، و در قبرستان بقیع در کنار پدر و جد و عموی خود امام مجتبی علیه‌السلام به خاک سپرده شد و بنابر روایتی پس از آزار و اذیت زیاد آن حضرت به وسیله عوامل منصور دوانیقی با سم به شهادت رسید.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول