اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرسی کشور:

شیخ رجبعلی خیاط موجب زینت ائمه اطهار (ع) بود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کشور با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه «زینت ما باشید و موجب شرمساری ما نشوید» گفت: مرحوم شیخ رجبعلی نکوگویان نیز به‌واسطه عشق به خداوند موجب زینت ائمه اطهار (ع) بود.

شیخ رجبعلی خیاط موجب زینت ائمه اطهار (ع) بود

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در حاشیه مراسم از «هبوط تا ملکوت» که به مناسبت پنجاه و یکمین سالگرد شیخ رجبعلی نکوگویان در ابن بابویه شهرستان ری برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: امام صادق (ع) گنجینه‌های علم زیادی را برای ما باقی گذاشتند و خداوند را شاکریم که ما را پیرو ائمه اطهار (ع) قرار داد.

رئیس سازمان بازرسی کشور افزود: مرحوم شیخ رجبعلی خیاط یکی از چهره‌های مخلص، پاک‌طینت و صالح شهرستان ری و جمهوری اسلامی ایران بود که با اخلاق خوب خود توانست بر افراد زیادی تأثیر بگذارد.

شیخ رجبعلی فردی شایسته بود

وی با اشاره به اینکه شیخ رجبعلی خیاط فردی شایسته بود، بیان داشت: مرحوم شیخ فرد شایسته‌ای بودند که با عمل و اخلاق ایده‌آل خود نشان دهنده یک انسان کامل و خوب بود و مصداق بارز حدیث امام صادق (ع) مبنی بر «زینت ما باشید و موجب شرمساری ما نشوید» بود.

پورمحمدی در ادامه ابراز داشت: این شیخ خداجوی به ظاهر درس نخوانده و مدرسه نرفته موجب زینت ائمه اطهار (ع) بود و در واقع خداوند متعال را خیلی دوست داشته است و در احوالات ایشان نیز آمده است که شیخ به طهارت نفسانی، اخلاص و عشق به خداوند توجه زیادی می‌کرده است.

مرحوم شیخ طهارت نفس و اخلاص زیادی داشت

رئیس سازمان بازرسی کشور یادآور شد: طبق احادیث و روایات فراوان از ائمه (ع) نقل شده که اگر انسانی بخواهد به مدارج عالی علم برسد باید طهارت نفس داشته باشد و خالصانه خدا را دوست بدارد.

 

 

 

وی با اشاره به جاودانه ماندن شیخ رجبعلی نکوگویان عنوان کرد: انسان اگر خدا را دوست باشد، جاودانه می‌ماند. همان‌طور که مشاهده می‌کنید مرحوم شیخ خداوند را دوست داشت و امروز بعد از گذشت 51 سال از وفات ایشان جمعیت عظیم 3 یا 4 هزار نفری به شهرستان ری آمده‌اند و با زیارت آرامگاه شیخ حاجات خود را از خداوند دریافت می‌کنند.

خداوند هرکس را که بخواهد عزیز می‌کند

پورمحمدی با تأکید بر دوست داشتن خداوند ادامه داد: همان‌طور که در دعای کمیل‌ بن ‌زیاد آمده خداوند هر کس را که بخواهد عزیز و هر که را که بخواهد ذلیل می‌کند و شیخ رجبعلی خیاط نیز به‌ خاطر عشق ورزیدن به خداوند عزیز شد و همگان احترام خاصی برای وی قائل هستند.

رئیس سازمان بازرسی کشور ضمن اشاره به اینکه شیعیان حضرت علی (ع) موجب اقتدار اسلام در جهان هستند، گفت: کسانی که تسلیم ابرقدرت‌ها شده و در مقابل مستکبران تعظیم کردند، ملت‌های خود را تحقیر کرده و منابع کشور را به تاراج بردند و می‌توان گفت که موجب سرشکستگی دین مبین اسلام شده‌اند.

امروزه ایران موجب اقتدار اسلام شده است

وی در ادامه افزود: امروز تنها نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مایه عزت اسلام است و این به دلیل برکت وجود علما، روحانیون و به‌ویژه امام خمینی (ره) است که مردان صالحی چون رجبعلی خیاط را گردهم آورد و با تشکیل انقلاب جهانی موجب پیروزی ایران اسلامی در دفاع مقدس شد.

پورمحمدی با اشاره به اینکه حرکت شیعیان موجب عزت اسلام و افتخار امیرالمؤمنین (ع) شده، اظهار داشت: امروز دشمنان طمع کرد‌ه‌اند و می‌خواهند این کانون نورانی را خاموش کرده و خواهان برداشتن این حرکت طیب هستند و ما باید با تلاش خود مانع از خاموش شدن چراغ خداوند در جمهوری اسلامی ایران باشیم.

رئیس سازمان بازرسی کشور در پایان خاطرنشان کرد: امروز شیعیان ایران به برکت انقلاب اسلامی و مردان بزرگی همچون امام راحل، روحانیون و بندگان صالح خدا همچون شیخ رجبعلی خیاط موجب عزت و افتخار اسلام هستند و امروز می‌توانیم با همه مشکلات و نقایصی که آن را انکار نمی کنیم به امام صادق (ع) بگوییم که ما موجب عزت شما هستیم.

شیخ رجبعلی خیاط که بود؟

عبد صالح خدا «رجبعلی نکوگویان» مشهور به «جناب شیخ» و «شیخ رجبعلی خیاط» در سال 1262 هجری شمسی، در شهر تهران دیده به جهان گشود. پدرش «مشهدی باقر» یک کارگر ساده بود. هنگامی که رجبعلی دوازده ساله شد پدرش از دنیا رفت و رجبعلی را که از خواهر و برادر تنی بی‌بهره بود، تنها گذاشت.

این عالم بزرگوار سرانجام در روز بیست و دوم شهریور ماه سال 1340 هجری شمسی پس از عمری خودسازی و سازندگی از این جهان پر کشید.

انتهای پیام/ب10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول