اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

باراک: آمریکا و اسرائیل اختلافات خود بر سر ایران را پنهان کنند

خبرگزاری فارس: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواستار پنهان ماندن اختلافات اسرائیل و آمریکا بر سر مسئله هسته‌ای ایران شد.

باراک: آمریکا و اسرائیل اختلافات خود بر سر ایران را پنهان کنند

به گزارش فارس،‌ به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، «ایهود باراک» روز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای غیرمعمول اعلام کرد: اسرائیل و آمریکا باید راهی برای حل اختلافات خود بر سر مسئله هسته‌ای ایران پشت درهای بسته پیدا کنند.

وی افزود: آمریکا متحد اصلی اسرائیل است و به‌رغم برخی اختلافات میان ما و نیز اهمیت حفظ توانمندی مستقل عملیاتی اسرائیل، باید اهمیت استراتژیک همکاری خود با آمریکا را مد نظر داشته باشیم و از آسیب رساندن به آن خودداری کنیم.

باراک با طرح این ادعا که چالش ایران، برای اسرائیل و آمریکا چالش پیچیده‌ای است، افزود: اسرائیل حق و در عین حال مسئولیت دارد هر تصمیم لازمی را برای امنیت و آینده خود اتخاذ کند و آمریکا نیز به این موضوع احترام می‌گذارد.

وزیر جنگ اسرائیل با بیان مطلب فوق گفت: باوجود این هدف مشترک، اختلافاتی میان مواضع آمریکا و اسرائیل وجود دارد که این اختلافات باید در پشت درهای بسته حل‌وفصل شود.

ایهود باراک با اشاره به اینکه آمریکا برجسته‌ترین متحد اسرائیل است، افزود: تل‌آویو و واشنگتن، رابطه اطلاعاتی نزدیکی با هم دارند و زمانی که بحث امنیت مطرح است، آمریکا مهمترین حامی اسرائیل به شمار می‌آید. به گفته وی، روابط آمریکا و اسرائیل بر مبنای دوستی قدیمی و ارزش‌های مشترک است.

نکته قابل تامل اینکه سخنان ایهود باراک همزمان با انتشار خبری در رسانه‌ها بیان شد، مبنی بر اینکه باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا درخواست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای دیدار را رد کرده است. پس از اینکه درز این خبر موجب خشم مقامات صهیونیستی شد، کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای منکر درخواستی برای دیدار شد و اوباما نیز برای دلجویی از نتانیاهو، با وی تماس گرفت.

انتهای پیام/ه.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول