اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

حربه اسرائیل برای خنثی کردن موضع ژنرال آمریکایی درباره حمله به ایران

خبرگزاری فارس: سخنان رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره کمک نکردن واشنگتن به اسرائیل، در صورت حمله تل‌آویو به تهران،‌ باعث شد مقامات صهیونیستی بکوشند موضع وی را متفاوت از کاخ سفید جلوه دهند.

حربه اسرائیل برای خنثی کردن موضع ژنرال آمریکایی درباره حمله به ایران

‌ به گزارش فارس به نقل روزنامه «جروزالم پست»، پس از آنکه ژنرال «مارتین دمپسی»، رئیس ستاد مشترک آمریکا گفت، مایل نیست در حمله به ایران، همدست اسرائیل باشد، برخی منابع اسرائیلی ادعا کردند این موضوع، موضع کاخ سفید نیست!

در همین راستا بود که یک مقام ارشد کابینه اسرائیل با «عجیب» خواندن اظهارنظر رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بگوید: سخنان دمپسی عجیب است چراکه ظاهرا در تضاد با بیانیه‌های همیشگی کاخ سفید است که همواره اعلام کرده همکاری دفاعی و امنیتی میان اسرائیل و آمریکا هرگز تا این اندازه نزدیک نبوده.

بر اساس این گزارش، ژنرال دمپسی چند روز پیش در اظهارنظری تاکید کرد، حمله به ایران، برنامه هسته‌ای این کشور را به تعویق می‌اندازد اما آن را متوقف نمی‌کند. به علاوه او گفته بود، اگر اسرائیل گزینه حمله به ایران را برگزیند او مایل نیست در این ماجرا همدست تل‌آویو باشد، از این رو اسرائیلی‌ها منتظر کمک آمریکا نباشند.

پس از بیان این سخنان بود که این مقام ارشد کابینه اسرائیل اظهار داشت: به علاوه، با توجه به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران و نیز با توجه به اینکه برگزاری کنفرانس جنبش عدم تعهد در تهران به تلاش‌های بین‌المللی برای منزوی کردن ایران و اعمال فشار بین‌المللی بیشتر بر آن، ضربه سختی وارده کرده، بیان این اظهارات عجیب به نظر می‌رسد. 

البته این تنها موردی نیست که مقامات اسرائیلی می‌کوشند به منظور کم اهمیت جلوه دادن تنش میان اسرائیل و آمریکا، آن را توجیه کنند. همزمان با سخنان دمپسی، خبری منتشر شد مبنی بر تصمیم واشنگتن برای کاهش حضور نیروهای خود در مانور نظامی مشترک با اسرائیل آنهم به دلیل تنش میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با دولت اوباما بر سر بحث حمله به ایران.

همین موضوع موجب شد، یک مقام امنیتی اسرائیل بگوید:‌ اسرائیل هیچ ایده‌ای درباره علت تصمیم آمریکا برای کاهش حضور خود در مانور نظامی ندارد. پیوند میان ارتش آمریکا و اسرائیل قوی است و اگر این موضوع به تنش میان واشنگتن و تل‌آویو ارتباط داشت،‌ ما متوجه می‌شدیم.

یکی دیگر از وزراء کابینه اسرائیل نیز مدعی شد، روابط تل‌آویو و واشنگتن هرگز بهتر از این نبوده است!

انتهای پیام/ه.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول