اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تجارت مازندران:

قطعه‌سازان مازندرانی 1400 میلیارد تومان کالا به خودروسازان تحویل دادند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: 100 واحد قطعه‌سازی در مازندران وجود دارد که در سال 90، یک‌هزار و 400 میلیارد تومان کالا به خودروسازان داده‌اند.

قطعه‌سازان مازندرانی 1400 میلیارد تومان کالا به خودروسازان تحویل دادند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر مرتضی هاشم‌پور سه‌شنبه شب در مراسم افتتاحیه نخستین خط کامل تولید و مونتاژ مجموعه ایمنی کیسه هوا خودرو در بابلسر اظهار داشت: در حال حاضر 3 هزار و 354 واحد صنعتی زیر نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران دارای پروانه بهره‌برداری هستند که حجم سرمایه‌گذاری این واحدها بیش از 3 هزار و 488 میلیارد تومان بوده است و اشتغالزایی در این بخش به 81 هزار و 529 نفر می‌رسد.

* 5 هزار واحد صنعتی در حال ساخت و ساز در مازندران

هاشم‌زاده با اشاره به اینکه از لحاظ پروانه بهره‌برداری در کشور رتبه هشتم را دارا هستیم، گفت: از لحاظ سرمایه‌گذاری رتبه سیزدهم و از لحاظ اشتغال رتبه دهم کشور را دارا هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: بیش از 5 هزار واحد صنعتی در حال ساخت و ساز، در استان وجود دارد که از این تعداد 624 طرح بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

وی اظهار داشت: واحدهای صنعتی موجود در استان 15 درصد در گروه صنایع غذایی، پنج  درصد در صنعت نساجی، 9 درصد سلولزی، 14 درصد شیمیایی، 17 درصد فلزی، 36 درصد کانی غیرفلزی و 3.5 درصد نیز در صنعت برق و الکترونیک است.

* در مازندران 1400 میلیارد تومان کالای خودروسازان تولید شد

هاشم‌پور با بیان اینکه قطعه‌سازان سهم بزرگی در توسعه اقتصاد دارند، خاطرنشان کرد: 100 واحد قطعه‌سازی در مازندران وجود دارد که در سال 90، یک هزار و 400 میلیارد تومان کالا به خودروسازان داده‌اند.

وی افزود: استان مازندران در زمینه کاغذ، چاپ و تحریر در کشور منحصر به فرد بوده و از لحاظ تولید نئوپان و ام دی اف 40 درصد از نیاز کشور را تامین می‌کند.

* پیش‌بینی صادرات 300 میلیون دلاری از مازندران

هاشم‌پور بیان داشت: مازندران از لحاظ ذخایر زیرزمینی مثل فلورین، سنگ گرانیت، پوکه معدنی رتبه اول و ذغال سنگ رتبه دوم کشور را دارا است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: حجم  صادرات استان مازندران در پنج سال گذشته 10 برابر شده است به گونه‌ای که استان مازندران در پنج سال گذشته 35 میلیون دلار صادرات داشته است و پیش‌بینی امسال ما نیز بیش از 300 میلیون دلار است.

انتهای پیام/غ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول