اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر ایران در افغانستان:

افغانستان توانایی تبدیل شدن به قلب تجاری خاورمیانه را دارد

خبرگزاری فارس: سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان گفت: افغانستان با ظرفیت‌های گسترده‌ای که در عرصه تجارت داخلی دارد، می‌تواند تبدیل به قلب تجاری خاورمیانه شود.

افغانستان توانایی تبدیل شدن به قلب تجاری خاورمیانه را دارد

ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌های مشترک میان ایران و افغانستان، باب جدیدی در مناسبات تجاری میان دو کشور ایجاد می‌کند و امیدوارم علاوه بر تامین مایحتاج مردم افغانستان، بتوانیم در تامین و گسترش نیازهای فنی و تکنولوژیک نیز نقش موثری ایفا کنیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان بیان کرد: در نمایشگاه‌های ایران و افغانستان، معمولاً تولیدات جمهوری اسلامی ایران عرضه و در اختیار مصرف‌ کنندگان کشور دوست و همسایه، افغانستان قرار می‌گیرد و امیدوارم در آینده‌ای نزدیک، شاهد برپایی نمایشگاه تولیدات مشترک میان دو کشور باشیم.

ظهره‌وند با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای اختلال در مناسبات دو کشور گفت: افغانستان باید روابط خود را با کشورهای همسایه گسترش دهد و اینکه گفته می‌شود افغانستان محاط در خشکی است را باید تبدیل به فرصت کرد و البته دشمنان نیز تلاش زیادی دارند که در عرصه روابط تجاری میان کشورهای منطقه اختلال ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: هرات یکی از توسعه‌ یافته‌ترین شهرهای افغانستان و حتی منطقه است و می‌توان این شهر را تبدیل به قلب تجاری خاورمیانه کرد و جمهوری اسلامی ایران در این راستا، از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

سفیر ایران در افغانستان تاکید کرد: از زمانی که مسئول سفارت ایران در افغانستان برعهده من گذاشته شده است، بیشترین ویزا را برای تجار افغانستان صادر کرده‌ام و البته در این مسیر معتقدم که تمام اقدامات باید در مسیر قانونی اتفاق بیفتد، زیرا ویزای ما بسیار محدود است.

ظهره‌وند تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، در مسیر سازندگی افغانستان خود را متعهد می‌داند و معتقدیم که راه‌های افغانستان باید به روی تمام کشورهای همسایه باز باشد و از امکانات بالقوه این کشور، باید به بهترین شکل ممکن در مسیر توسعه و پیشرفت استفاده کرد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاس عدم تعهد در ایران اضافه کرد: زمانی که 141 کشور در بالاترین سطح روابط دیپلماتیک در ایران حضور پیدا می‌کنند، نمایانگر این است که ادعاهای غربی‌ها علیه ایران واهی است و در واقع آنها خود، منزوی هستند.

سفیر ایران در افغانستان با اشاره به تحریم‌ها، خاطرنشان کرد: تحریم‌های غرب علیه ایران تاکنون جواب نداده و امروز ما شاهد هستیم که حدود 90 درصد کالاهای مورد نیاز، در داخل کشور تولید می‌شود و جمهوری اسلامی ایران، تمام تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده و از آنها برای اتکا به ظرفیت‌های داخلی خود، بیشترین بهره را برده است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول