اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور بیش از 500 محقق داخلی و خارجی

نهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: نهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران با حضور بیش از 500 محقق داخلی و خارجی 23 و 24 شهریور‌ماه در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

نهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در این کنفرانس محققانی از کشورهای استرالیا، آمریکا، ترکیه، تایلند، لهستان، ایتالیا و مالزی دستاوردهای علمی خود را ارائه خواهند کرد.

ضیاالدین دائی کوزه‌کنانی ارائه هفت سخنرانی کلیدی توسط اساتید برجسته داخل و خارج از کشور، برپایی 12 نشست علمی، 9 کارگاه آموزشی، دو میزگرد علمی در محورهای کنفرانس و برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای صنعتی را از برنامه‌های این کنفرانس ذکر کرد.

وی با بیان اینکه نهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران با هدف ارتقای سطح علمی متخصصین و دانش‌پژوهان فعال در زمینه رمزنگاری، نهان‌نگاری، پنهان‌سازی و امنیت اطلاعات برگزار می‌شود، گفت: 460 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده بود که از این تعداد 51 مقاله به صورت سخنرانی و 100 اثر به صورت پوستر پذیرش شده است.

کوزه‌کنانی سطح کمی و کیفی مقالات ارائه شده نسبت به دوره‌های قبلی این کنفرانس را رضایت‌بخش خواند و گفت: انجمن رمز ایران از سال 1380 اقدام به برگزاری کنفرانس‌های سالانه با تمرکز بر زمینه‌های تخصصی کرده و در پی رفع چالش‌های علمی و فنی و ارائه راهکارهای مبتنی بر علم و دانش برای غلبه بر آسیب‌های این فضا برآمده است.

رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز مبانی نظری و الگوریتم‌های رمزنگاری، پروتکل‌های امنیتی و روش‌های صوری در امنیت اطلاعات، امنیت پایگاه‌ داده‌ها، سیستم‌ عامل و شبکه‌، آسیب‌پذیری، تشخیص نفوذ و آزمون نفوذپذیری، احراز هویت و اصالت، گمنامی و حریم خصوصی، امنیت تجارت الکترونیکی، دسترس‌پذیری، کنترل دسترسی و مدیریت اعتماد، امنیت نرم‌افزار و مهندسی نرم‌افزارهای امن و ... را از جمله محورهای این کنفرانس خواند.

وی فراهم ساختن محیطی برای گردهمایی و تبادل دانش و دستاوردهای علمی استادان و دانشجویان رشته‌های مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و علوم ریاضی را از جمله دیگر اهداف برگزاری نهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران عنوان کرد.

کوزه‌کنانی افزود: دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز این کنفرانس را با مشارکت انجمن رمز ایران، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، استانداری آذربایجان‌شرقی، شرکت مخابرات ایران، شرکت مخابرات استان آذربایجان‌شرقی و گروه صنایع امنیت فاوا و صاایران برگزار خواهد کرد.

وی افزود: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نهمین کنفرانس انجمن رمز ایران می‌توانند به آدرس تبریز، بلوار 29 بهمن، دانشگاه تبریز، دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، دبیرخانه نهمین کنفرانس انجمن رمز ایران مراجعه کنند یا با تلفن 3393755-0411 نمابر 3300832-0411 و پایگاه اطلاع‌رسانی tp://iscisc12.tabrizu.ac.ir ارتباط برقرار کنند.

این مسئول ادامه داد: مینا زلفی‌لیقوان از اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز، دبیر علمی نهمین کنفرانس انجمن رمز ایران است.

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول