اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری:

تجاری‌سازی ایده نخبگان بستر توسعه اقتصادی کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری گفت: با معرفی ایده‌های نخبگان می‌توان در راستای تجاری‌سازی آن‌ها گام برداشت و موجبات بی‌نیازی کشور به تولیدات خارجی را فراهم کرد.

تجاری‌سازی ایده نخبگان بستر توسعه اقتصادی کشور است

خداداد پیرعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری امسال نسبت به سال گذشته پربارتر در سومین جشنواره علم تا عمل ظاهر شده است.

وی افزود: تعداد 40 طرح از مجموع 93 طرح و اختراع قابل تجاری‌سازی شدن به عنوان طرح قابل ارائه در تهران ارائه شد که نسبت به سال گذشته تقریبا دو برابر شده است.

پیرعلی با اشاره به نقش مهم سومین جشنواره ملی علم تا عمل در مقابله با تحریم‌ها گفت: برگزاری چنین نمایشگاهی نقش مهمی در خودکفایی کشور دارد، چرا که با معرفی ایده‌ها می‌توان در راستای تجاری‌سازی آن‌ها گام برداشت و موجبات بی‌نیازی کشور به تولیدات خارجی را فراهم کرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری در ادامه افزود: با شرکت نخبگان و مخترعان این استان در سومین جشنواره ملی علم تا عمل دو طرح استانی و یک طرح کشوری به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

وی ادامه داد: طرح برگزیده استانی از سوی داراب شیرانی با عنوان دستگاه پاک‌کننده و دانه‌بندی سیب زمینی که مشابه خارجی آن از قیمت بسیار بالایی برخوردار است با هزینه‌ای بسیار کمتر در این نمایشگاه ارائه شده است.

پیرعلی تولید ماست غنی شده با فیتواسترول را دیگر طرح استانی ارائه شده در این نمایشگاه اعلام کرد و گفت: این طرح استانی از سوی زهرا ایزدی با هدف کاهش کلسترول بیماران دیابتی و قلبی برای نخستین بار در کشور ارائه شده است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه طرح کشوری پروین برادران قهفرخی با تولید محصولات پدافند غیرعامل سامانه‌های فسفری برگزیده شده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری به طرح‌های برگزیده تسهیلات خاصی تعلق گرفت که بر همین اساس مقرر شد به دو طرح‌ برگزیده این استان تسهیلات تجاری‌‎سازی با مبلغ 80 تا 100 میلیون تومان و طرح برگزیده کشوری تسهیلات 300 میلیون تومانی پرداخت شود.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول