اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عباس: حقوق‌های این ماه کامل پرداخت نمی‌شود/هماهنگی با اسرائیل به نفع ماست

خبرگزاری فارس: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با وجود تشدید اعتراضات مردمی علیه سیاست‌های این تشکیلات تاکید کرد که حقوق‌های کارکنان در ماه جاری به طور کامل پرداخت نخواهد شد.

عباس: حقوق‌های این ماه کامل پرداخت نمی‌شود/هماهنگی با اسرائیل به نفع ماست

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری سما، «محمود عباس» امروز طی سخنانی در رام‌الله گفت که موضوع به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان کشور دارای عضویت کامل در سازمان ملل همچنان پابرجاست و تشکیلات خودگردان 27 ماه جاری(6 مهر) به مجمع عمومی مراجعه خواهد کرد تا طرحی را ارائه کند که به موجب آن ورود ما به عنوان کشور عضو به سازمان ملل تصویب خواهد شد.

وی افزود: موانع و فشارهای زیادی برای ممانعت از مراجعه ما به سازمان ملل وجود دارد اما اسرائیل ممکن نیست که توقف شهرک‌سازی و مرزهای 1967 را بپذیرد و این سخن نخست‌وزیر اسرائیل است.

ادعای کارشکنی حماس در روند آشتی ملی فلسطینیان

عباس درباره آشتی فلسطینیان نیز اعلام کرد که ما در دوحه به صورت مکتوب درباره انتخابات توافق کردیم و پس از آن هر کس پیروز شود قدرت را در دست خواهد گرفت.

وی درباره پرونده آشتی نیز مدعی شد که حماس با درخواست خروج کمیته مرکزی انتخابات از نوار غزه در روند آشتی کارشکنی کرد در حالی که انتخابات همان آشتی است.

وی افزود: کسانی که به فکر ایجاد امارت یا تشکیلاتی در غزه هستند هرگز موفق نخواهند شد زیرا ملت این مسئله را نمی‌پذیرد و ما به سازمان ملل مراجعه خواهیم کرد تا با سرزمین فلسطین به عنوان یک واحد اشغالی شامل غزه و کرانه باختری تعامل شود.

عباس درباره دعوت ایران به اجلاس عدم تعهد نیز گفت که ما شرط کردیم در صورت رفتن طرف فلسطینی دیگری به این اجلاس ما در آن شرکت نخواهیم کرد؛ اسماعیل هنیه نخست‌وزیری است که نه برکنارشده می‌توان گفت و نه برکنار نشده.

عباس درباره قضیه «یاسر عرفات» رئیس فقید تشکیلات خودگردان نیز اظهار داشت که قضیه وی در حال بررسی است و اتحادیه عرب نقش مهمی را در این پرونده ایفا می کند.

وی درباره شهرک‌سازی نیز گفت که تهدیدات شهرک‌سازی ادامه دارد و نقطه خطری در زندگی شهروندان است و حتی هیچ یک از برادران مسیحی و لطرون در امان نیستند.

وی درباره پرداخت حقوق‌ها نیز گفت که کارکنان این ماه حقوق کامل دریافت نمی‌کنند.

هماهنگی امنیتی با اسرائیل به نفع ماست

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در خصوص حوادث سوریه نیز اظهار داشت که فلسطینیان در قبال حوادث سوریه بی‌طرف هستند و باید ملت فلسطین در این حوادث بی‌طرف باقی بمانند.

وی در واکنش به سخنان لیبرمن نیز گفت: هرگز نخواهم رفت و در وطن خود باقی خواهیم ماند.

عباس در واکنش به اعتراضات مردمی در کرانه باختری و مسئولیت سلام فیاض در آن نیز اظهار داشت: من نخستین کسی هستم که مسئول اوضاع در کرانه باختری هستم و فیاض بخشی از تشکیلات خودگردان است و جایز نیست که مسئولیت کامل این اوضاع را بر عهده فیاض دانست.

وی در ادامه درباره هماهنگی امنیتی با اسرائیل نیز مدعی شد که هماهنگی امنیتی با اسرائیل تنها به نفع اسرائیل نیست بلکه به نفع ما نیز هست و برای تسهیل در زندگی روزمره فلسطینیان است و اگر ما به این درک رسیدیم که این هماهنگی ضروری نیست در آن صورت موضع دیگری خواهیم داشت اما در حال حاضر وضعیت متفاوت است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول