اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

عقب‌نشینی باراک از موضع اسرائیل برای حمله به ایران

خبرگزاری فارس: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی کوشید به بهانه حضور نیروهای آمریکایی در خلیج فارس، حمله اسرائیل به ایران را بی‌مورد جلوه دهد و به این ترتیب زمینه عقب‌‌نشینی تل‌آویو از موضع پیشین خود درباره تهران را فراهم سازد.

عقب‌نشینی باراک از موضع اسرائیل برای حمله به ایران

به گزارش فارس، به نوشته روزنامه «هاآرتص»، «ایهود باراک»  پنج شنبه در گردهمایی حزب راستگرای میانه‌رو «آتزومائوت» گفت: به خاطر تمرکز بی‌سابقه نیروهای آمریکایی در خلیج فارس، نیازی به حمله اسرائیل علیه ایران نیست.

به نوشته هاآرتص، ایهود باراک مدت کوتاهی پس از دیدار با ژنرال «جیمز وینفلد»، معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا این سخنان را به زبان آورد.

وی افزود: اسرائیل حق دارد تصمیمات مستقل اتخاذ کند و آمریکا نیز به این حق احترام می‌گذارد. با این حال، نباید آمادگی چشمگیر آمریکایی‌ها برای مقابله با ایران در همه جبهه‌ها را نادیده گرفت.

بر اساس این گزارش، سخنان باراک پس از دیدار وی و «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل با «لئون پانتا»، وزیر دفاع‌ و «تام دانیلون»، مشاور امنیت ملی آمریکا درباره آمادگی واشنگتن برای رویارویی احتمالی با ایران مطرح شد.

ماه گذشته، روزنامه هاآرتص افشاء کرد، دانیلون جزئیات تقویت نیروهای آمریکایی در خلیج فارس را برای نتانیاهو تشریح کرده است.

ایهود باراک گفت: در حالی که میان اسرائیل و آمریکا درباره ایران اختلاف دیدگاه وجود دارد، با این حال، واشنگتن مهمترین متحد ماست. به علاوه، همکاری اطلاعاتی و حمایت امنیتی که اسرائیل در حال حاضر (از آمریکا) دریافت می‌کند، استثنایی است.

باراک پیش از این نیز گفته بود اگر جامعه جهانی خطوط قرمز شفاف برای ایران تعیین کند، شانس جنگ نیز کاهش می‌یابد. نکته اینکه سخنان ملایم‌ باراک به دنبال موضع‌گیری‌های معتدل‌تر نتانیاهو در هفته گذشته مطرح شد. نتانیاهو اخیرا از اشاره به حقوق اسرائیل برای دفاع از خود و یا هر اظهارنظری که به معنای برنامه‌ریزی اسرائیل برای حمله به ایران باشد،‌ خودداری کرده است.

انتهای پیام/ه.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول