اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

دولت مصوبات زمین مانده استان لرستان را اجرایی کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه هنوز برخی از مصوبات سفرهای قبلی دولت به لرستان اجرایی نشده، انتظار می‌رود که دولت قبل از آغاز سفر چهارم به این استان مصوبات زمین مانده را اجرایی کند.

دولت مصوبات زمین مانده استان لرستان را اجرایی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، الهیار ملکشاهی در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد گفت: دولت قبل از انجام سفر چهارم خود به لرستان مصوبات و طرح‌های بر زمین مانده از سفرهای قبلی را اجرایی کند.

وی افزود: در سه سفر استانی هیئت دولت به لرستان 500 طرح اجرایی به تصویب رسیده که برخی از آنها مانند طرح بیمارستان کوهدشت تنها در حد یک مصوبه کاغذی مانده است.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای کامل مصوبات و برنامه‌های سفر استانی هیئت دولت به لرستان، خواسته و مطالبه اصلی مردم این استان است.

ملکشاهی با اشاره به مشکل کمبود آب برخی مناطق استان لرستان از جمله کوهدشت و بحران بی‌آبی در 54 روستای این شهرستان، گفت: انتظار داریم دولت‌مردان به جای برخی فعالیت‌های غیر ضروری، این قبیل مشکلات مردم را حل کنند.

وی با بیان اینکه مردم از شعار خسته شده و انتظار اقدام عملی برای حل مشکلات را دارند، افزود: در دیدار هفته آینده با رئیس جمهوری، دو موضوع اصلی افزایش بودجه استان و توجه بیشتر به صنعت و کشاورزی این استان را به عنوان مطالبه جدی مردم مطرح خواهم کرد.

ملشکاهی افزود: در حالی که 2,5 درصد جمعیت کشور در لرستان سکونت دارند، سهم این استان از اعتبارات کل کشور 1,4 درصد است که 1,1 کم‌تر از سرانه کشوری است و این کسری رقمی معادل 3 هزار میلیارد ریال در بودجه سالانه استان لرستان می‌شود.

وی هم‌چنین به تشریح وضعیت کشاورزی استان لرستان پرداخت و گفت: در حالی که 50 درصد زمین‌های کشاورزی کشور آبی هستند، این رقم در استان لرستان 25 درصد است.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در خصوص وضعیت امنیت استان لرستان گفت: اینکه گفته شود لرستان دومین استان امن کشور است، درست نیست، اما آمار جرم در لرستان کم‌تر از معدل کشوری است.

وی با بیان این که استان لرستان یک استان امن است، خاطرنشان کرد: در بحث امنیت آنچه که لرستان از آن رنج می‌برد، مسئله ناامنی روانی و امنیت روانی و احساسی است.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: در دیدار روز یکشنبه هفته آینده با رئیس جمهور مطالبات به حق مردم لرستان از جمله توجه به بخش کشاورزی و توجه به بخش صنعت لرستان را از رئیس جمهور پی‌گیری می‌کنم.

ملکشاهی تصریح کرد: صنایع در کوهدشت تعطیل است و طی بازدید به عمل آمده پی‌گیر فعال کردن این صنایع هستیم.

انتهای پیام/ب20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول