اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم خواستار شد

لزوم نگاه ملی به توسعه راه‌های استان

خبرگزاری فارس: استاندار قم با اشاره به موقعیت استراتژیک راه‌های استان، لزوم نگاه ملی به توسعه و ایمنی این بخش را خواستار شد.

لزوم نگاه ملی به توسعه راه‌های استان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، کرم‌رضا پیریایی در دیدار دکتر افندی‌زاده معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی 17 استان کشور و زائرپذیری، استان قم را به عنوان یکی از استان‌های مهم و محوری در بحث حمل و نقل مطرح کرده است.

وی با اشاره به اینکه جنبه ملی راه‌های قم بر جنبه استانی آن برتری دارد افزود: برنامه‌ریزی و توسعه امکانات در بخش راه، باید متناسب با این ویژگی باشد.

استاندار قم با اشاره به روند صعودی اعتبارات ملی بخش راه استان گفت: اعتبارات ملی در نظر گرفته شده برای توسعه راه‌های استان از 10 میلیارد و 600 میلیون تومان در سال 89 به رقم 16 میلیارد و 700 میلیون تومان در سال جاری رسیده است که این رقم رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

پیریایی با بیان اینکه در اعتبارات استانی نیز رقم خوبی به این بخش اختصاص داده شده است افزود: به‌زودی اولویت‌های این حوزه را در کمیته ویژه استانی تعیین خواهیم کرد.

وی اختصاص مجموع 3 میلیارد و 500 میلیون تومان برای کمک به دو پروژه جاده قم - نیزار و چهار خطه کردن جاده قدیم قم - تهران را از مهم‌ترین توافقات صورت گرفته در سفر دی ماه سال گذشته وزیر راه و شهرسازی به قم عنوان و خاطر نشان کرد: بخشی از این ارقام تامین شده و امیدواریم باقیمانده تعهدات نیز به سرعت عملیاتی شود ضمن اینکه استان پیگیر تأمین اعتبار کامل پروژه تعریض و چهار خطه کردن جاده قدیم قم - تهران است.

استاندار قم با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی در راستای ایجاد ایمنی و شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های استان از جاده جدید قم گرمسار به عنوان یکی از محورهای پرتردد و حادثه‌خیز استان یاد کرد و گفت: استقرار پلیس راه و نصب دوربین‌های هوشمند سرعت‌سنج از جمله نیازهای ضروری این محور محسوب می‌شود که با هماهنگی‌های به عمل آمده با مسئولان وزارت به‌زودی این دو نیاز برطرف خواهد شد.

در این جلسه افندی‌زاده معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به موقعیت مهم و حساس راه‌های ارتباطی استان قم، ایجاد مرکز مدیریت راه‌ها و تجهیز جاده‌های استان به سیستم‌های هوشمند کنترل سرعت را از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری سازمان راهداری عنوان و تصریح کرد: تا پایان سال 91 این سیستم در 25 استان کشور ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت ایمن‌سازی راه قم - گرمسار گفت: ساخت پاسگاه پلیس راه و نصب دوربین‌های کنترل سرعت در این محور در دستور کار قرار داشته و در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول