اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس پارلمان فلسطین «محمود عباس» را مسئول عدم تحقق آشتی ملی دانست

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس قانونگذاری(پارلمان) فلسطین، رئیس تشکیلات خودگردان را مسئول عدم تحقق آشتی ملی به دلیل مخالفت وی با تشکیل دولت توافق ملی پیش از برگزاری انتخابات دانست.

رئیس پارلمان فلسطین «محمود عباس» را مسئول عدم تحقق آشتی ملی دانست

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری «فلسطین الیوم»، «عزیز الدویک» گفت: حماس در انتخابات آزاد و سالم پیروز شد و به اکثریت در پارلمان دست یافت و توانست تنها دولتی را که به موجب قانون اساسی فلسطین از اعتماد مردم برخوردار بود، تشکیل دهد.

وی افزود: بهتر این بود که محمود عباس بر اساس اعلامیه دوحه که در تاریخ 5 فوریه 2012 به امضا رسید، دولت توافق ملی را تشکیل می‌داد و بعد می‌دید که ما با آن مخالفت می‌کنیم یا نه اما دعوت برای برگزاری انتخابات در شرایط کنونی دودستگی و اختلافات را بیشتر می‌کند.

دویک درباره دعوت جمهوری اسلامی ایران از «اسماعیل هنیه» برای شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران نیز مدعی شد که آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران از هنیه برای شرکت در این اجلاس دعوت بعمل آورده بود اما هنیه به دلیل آنکه اختلافات عمیق‌تر نشود در این اجلاس شرکت نکرد در حالی که بهتر بود هنیه و عباس در چارچوب یک هیئت فلسطینی به تهران می‌رفتند.

وی در خصوص تعدیل وزرای کابینه هنیه نیز تصریح کرد: وضعیت عمومی پر کردن خلأ قانون اساسی را می‌طلبید و ما نمی‌توانستیم تا زمان برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری منتظر بمانیم بر این اساس ضروری بود که تعدیل در کابینه که تا کنون بارها به امید تحقق آشتی و توافق برای تشکیل دولت ملی به تاخیر افتاده بود، انجام شود و ما خواهان آشتی پیش از برگزاری انتخابات هستیم.

دویک همچنین گفت که مسئله خطرناک این است که هدف از برگزاری انتخابات محلی که قرار است 20 اکتبر آینده در کرانه باختری انجام شود، تحقق آشتی است اما ما چگونه در این انتخابات شرکت کنیم در حالی که تشکیلات خودگردان روسای شهرداری‌ها که از اعضای حماس هستند در زندان‌های خود حبس کرده‌ است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول