اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عضو کمیته مرکزی ساف در گفت‌وگو با فارس خبر داد

پیشنهاد احمدی‌نژاد برای تشکیل نشست‌ آشتی ملی فلسطین در تهران

خبرگزاری فارس: عضو کمیته مرکزی سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف) از پیشنهاد محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان برای تشکیل نشست‌های آشتی فلسطینیان در تهران خبر داد.

پیشنهاد احمدی‌نژاد برای تشکیل نشست‌ آشتی ملی فلسطین در تهران

«واصل ابو یوسف» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رام‌الله گفت که رهبران فلسطینی از نتایج اجلاس نم در تهران خرسند هستند و در این اجلاس تصمیمات مهمی در رابطه با فلسطین که نیازهای کنونی آن نیز هست، اتخاذ شد و ایران به عنوان رئیس دوره‌ای جنبش عدم تعهد ملزم است که اجرای تصمیمات اتخاذ شده را پیگیری کند.

وی درباره تصمیمات اتخاذ شده درباره قضیه فلسطین اظهار داشت: اجلاس تهران بر سه نکته اساسی تاکید داشت:

نخست اینکه آنچه در بیانیه اجلاس ذکر شده است، تاکیدی بر حق بازگشت و اصول سیاسی است و قدس پایتخت ابدی فلسطین است.

دوم: در این اجلاس با پیش‌نویس بیانیه ای که حدود یک ماه پیش در رام‌الله تدوین شد، موافقت شد و در آن تاکید شده است که سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف) تنها نماینده قانونی ملت فلسطین به رهبری«محمود عباس» است همچنانکه از تمامی کشورهای جهان که تاکنون کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند، خواسته شده است که سازمان ملل فلسطین را به رسمیت بشناسند.

سوم: صدور بیانیه‌ای ویژه در رابطه با اسرای فلسطین و دعوت برای آزادی همه آنها است که مهم‌ترین قطعنامه صادر شده در مجامع بین‌المللی است.

پیشنهاد احمدی‌نژاد برای تشکیل نشست‌های آشتی فلسطینیان در تهران

ابو یوسف درباره جزئیات دیدار محمود عباس با «محمود احمدی‌نژاد» رئیس جمهور ایران در تهران نیز تاکید کرد که این دیدار با وجود اینکه یک دیدار پروتکلی بود اما شفاف و صریح بود و بر حمایت تهران از آرمان فلسطین و خواسته‌های ملت فلسطین و رهبری آن در تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس تاکید شد.

بنابر این گزارش، احمدی‌نژاد در این دیدار به عباس پیشنهاد کرد که تهران میزبان گفت‌وگوهای آشتی ملی فلسطین باشد و عباس نیز از احمدی‌نژاد و تلاش‌های ایران در این زمینه قدردانی کرد اما پاسخ قطعی به این پیشنهاد نداد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول