اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم:

ناشران به قشر کم‌سواد جامعه توجه کنند

خبرگزاری فارس: معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم گفت: قشر کم‌سواد جامعه از دید مؤلفان و ناشران مغفول مانده و کتابی برای مطالعه این افراد در استان قم منتشر نمی‌شود.

ناشران به قشر کم‌سواد جامعه توجه کنند

حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اهمیت ترویج سوادآموزی در جامعه اظهار کرد: باید در تمام عرصه‌ها زمینه‌ای فراهم کرد تا بی‌سوادان و کم‌سوادان به افزایش معلومات خود علاقه‌مند شوند.

وی با اشاره به نهادهایی که می‌توانند برای بی‌سوادان و کم‌سوادان جامعه فعالیت‌هایی انجام دهند گفت: در حوزه چاپ و نشر در استان قم قشر کم‌سواد جامعه نادیده گرفته شده‌ است.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم عنوان داشت: باید کتاب‌هایی برای افراد کم‌سواد جامعه منتشر کرد تا این افراد برای مطالعه تشویق شده و معلومات خود را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه در هر کتابخانه‌ باید قفسه‌ای به افراد کم‌سواد اختصاص پیدا کند گفت: متاسفانه در استان قم ناشران کمتر در این موضوع فعالیت کرده‌اند.

قاسمی‌نیا اظهار کرد: با توجه به وجود جامعه کم سواد در جامعه بنابراین لازم است شرایط برای مطالعه آنها نیز فراهم شود.

وی به تعریف کم‌سواد اشاره کرد و افزود: کم‌سواد به افرادی گفته می‌شود که تنها تا چهارم ابتدایی درس خوانده باشند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم عنوان داشت: این افراد نمی‌توانند تمام متن‌ها را به راحتی مطالعه کنند و باید برای آنان کتاب‌هایی با زبان ساده‌تر تهیه شود.

وی با دعوت از ناشران و مؤلفان استان قم برای فعالیت در این زمینه اظهار کرد: معاونت سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم آمادگی دارد تا در این زمینه با این افراد همکاری کرده و ساده‌نگاری را به آنها آموزش دهد.

قاسمی‌نیا خاطر نشان کرد: مؤلفانی که تمایل به همکاری در این زمینه دارند، می‌توانند آثار خود را در اختیار معاونت سوادآموزی داده تا این آثار ساده‌نگاری شده و به نام این افراد منتشر شود.

وی با اشاره به لزوم همکاری تمام دستگاه‌ها و نهادها در امر ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در استان قم گفت: یک عزم ملی و بومی در استان مقدس قم لازم است تا همه بی‌سوادان را برای یادگیری تشویق کرده و همه افراد اعم از دانشجویان، طلاب، بسیجیان، فرهنگیان و کارمندان دولت در امر سوادآموزی وارد شوند و افراد بی‌سواد جامعه را باسواد کنند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم ‌با تاکید بر اقدام همگانی در زمینه ترویج فرهنگ باسوادی عنوان داشت: از همه کسانی که قدرت و توان یاد دادن را دارند، درخواست می‌کنیم وارد این عرصه شوند و هنرمندان صدا و سیما با زبان معجزه‌آسای هنر در قالب‌های فیلم و نمایش، آفات و چالش‌های بی‌سوادی و برکات باسوادی را در آثار خود معرفی کنند تا بی‌سوادی به عنوان پدیده زشت اجتماعی که منشأ زشتی‌های دیگر است، از بین برود.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه میان معاونت سوادآموزی و دستگاه‌های مختلف استان قم بیان کرد: اکنون تمام بخشداران، دهیاران، مدارس روستایی و مجتمع‌های آموزشی روستایی برای امر سوادآموزی بسیج شده‌اند و تلاش می‌کنند تا ریشه بی‌سوادی در استان از بین برود.

قاسمی‌نیا یادآور شد: در این راستا رسانه‌ها نیز باید به یاری معاونت سوادآموزی آمده و تمام تلاش خود را برای تشویق بی‌سوادان و کم‌سوادان برای ادامه تحصیل انجام دهند.

وی عملکرد صدا و سیما در این زمینه را مثبت دانست و افزود: نشریات استان قم نیز باید با اختصاص یک صفحه به موضوع بی‌سوادی و فعالیت‌های آموزشیاران سوادآموزی، در این راه به معاونت سوادآموزی کمک کنند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم ابراز کرد: تمام دستگاه‌ها می‌توانند از طریق در نظر گرفتن تشویق‌هایی برای افراد کم‌سواد و بی‌سواد آنها را به فراگیری خواندن و نوشتن تشویق کنند.

انتهای پیام/ب10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول