اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

نیویورک‌تایمز مطرح کرد

تدابیر آمریکا برای ممانعت از حمله اسرائیل به ایران

خبرگزاری فارس: آمریکا در حال بررسی طیفی از تدابیر از اقدامات مخفیانه گرفته تا موضع‌گیری‌های علنی است تا مانع حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران شود.

تدابیر آمریکا برای ممانعت از حمله اسرائیل به ایران

به گزارش فارس، روزنامه «نیویورک‌تایمز» نوشت: باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی خطوط قرمز آمریکاست تا به تهران اعلام کند اگر از آنها عبور کند، واشنگتن به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله خواهد کرد.

به نوشته این روزنامه، باراک اوباما در حال بررسی یکسری اقدامات علنی و مخفی است آنهم با هدف کمک به اسرائیل برای اینکه وجهه خود را حفظ کند و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم را متقاعد کند از حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران خودداری کند.

در این مطلب آمده: کاخ سفید به منظور بررسی نحوه اعلام هشدارهای علنی به ایران، در حال حاضر مباحث داخلی برگزار کرده است. برخی مشاوران اوباما بر این باورند، اسرائیل نیازمند تعهد علنی واشنگتن درباره اقدام نظامی علیه ایران است. از سوی دیگر، بعضی مشاوران او می‌گویند اسرائیل در تلاش است اوباما را تحت فشار قرار دهد تا چنین تعهدی (حمله به ایران) دهد، در حالی که واقعا نیازی به گزینه نظامی نیست.

بر اساس این گزارش، در هفته‌های اخیر، یکسری از مقامات امنیتی اسرائیلی نظیر «عاموس یادلین»، رئیس سابق سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل از رئیس جمهور آمریکا خواست علنا تعهد خود برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران را اعلام کند. یادلین تا جایی پیش رفت که به اوباما پیشنهاد داد در کنست (پارلمان اسرائیل) سخنرانی و اعلام کند اگر ایران به سمت برنامه تسلیحات هسته‌ای پیش برود، آمریکا از اقدام نظامی برای متوقف کردن ایران استفاده خواهد کرد.

نکته قابل تامل اینکه نیویورک تایمز نوشت، اوباما در حال بررسی احیاء فعالیت‌های مخفی آمریکا برای خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران و به تعویق انداختن آن است که این فعالیت‌ها می‌تواند شامل استفاده از ویروس‌های کامپیوتری نظیر استاکس‌نت باشد که در کامپیوتر تاسیسات هسته‌ای ایران نصب شد و سیستم‌های عملیاتی سانتریفیوژها را مختل کرد.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، علاوه بر این، واشنگتن برخی اقدامات نظامی را در خلیج فارس در پیش گرفته است، از جمله اعزام سیستم رادار قدرتمند به قطر که قادر به رهگیری راکت‌های پرتاب شده از سوی ایران باشد. به علاوه، آمریکا در حال برگزاری دو مانور نظامی بزرگ در سپتامبر و اکتبر سال جاری است؛ یکی مانور دفاع موشکی در اسرائیل و دیگری در خلیج فارس تا به ایران نشان دهد نمی‌تواند تنگه هرمز را مسدود کند.

انتهای پیام/ه.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول