اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی:

رسانه‌ها در ثبت آثار شهدا همکاری کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی گفت: نشریات و رسانه‌ها نسبت به ثبت و ضبط آثار شهدا اقدام کنند.

رسانه‌ها در ثبت آثار شهدا همکاری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سیدقاسم سیدتاجی عصر امروز در جلسه هماهنگی اصحاب مطبوعات آذربایجان‌غربی اظهار داشت: تا فرصت باقی است نشریات و رسانه‌ها باید در کنار دیگر بخش‌های مرتبط با جمع‌آوری آثار و خاطرات شهدا نسبت به ثبت و ضبط آثار شهدا اقدام کنند.

وی افزود: جمع‌آوری آثار شهدا ادامه خواهد داشت.

سیدتاجی ادامه داد: آنچه که تاکنون در ارتباط با خاطرات شهدا، رزمندگان اسلام و جانبازان جمع‌آوری و منتشر شده و از این به بعد نیز جمع‌آوری می‌شود منابع و مأخذ ارزشمندی هستند که مورد استفاده بخش‌های مختلف جامعه و پژوهندگان قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: به هر میزان که گزارش‌ها، تحلیل‌های مستند، مبسوط و مشروح و حاوی زوایای مختلف شهدا به ویژه شهدای برجسته و نخبه باشد به همان اندازه ارزش کار بیشتر و اثرگذار می‌شود.

سیدتاجی با تاکید بر تداوم نقش مطبوعات و رسانه‌ها در ارتباط با ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: همه رسانه‌ها باید فعالیت خود را در عرصه دفاع مقدس که نقش مهمی در حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران داشته پررنگ‌تر و با دغدغه انجام دهند.

وی اضافه کرد: رسانه و مطبوعات با اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و تقویت روحیه مردم در دوران انقلاب نقش مهمی را ایفا کرده است در حال حاضر نیز می‌تواند با تحلیل درست و دقیق اخبار به مسائل مربوط به دفاع مقدس نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس ادامه داد: رسانه‌ها در دوران هشت سال دفاع مقدس و دفاع جانانه ملت ایران از ارزش‌های انقلاب اسلامی نقش بسزایی در تقویت روحیه استقامت، پایداری و پیروزی‌های بزرگ رزمندگان اسلام داشتند.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند برای انجام وظیفه خود نسبت به شهدا گزارشی از جامعه فداکار گذشته و مسئولان امروز برای آگاه‌سازی مردم نسبت به وظایفشان ارائه داده و در این گزارش باید دید منصفانه داشته باشند و از بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی خودداری کنند.

سیدتاجی با اشاره به اینکه همه افتخارات امروز کشور از دفاع مقدس است، گفت: رسانه‌ها مسئول انعکاس رفتارهای اخلاقی و دردهای خانواده شهدا هستند و حوادث دفاع مقدس از بالاترین جذابیت در رسانه برخوردار است.

وی گفت: داستان‌ها و سوژه‌های زیادی در خانواده‌های شهدا وجود دارد که باید آنها را شناسایی و به شیوه‌های هنری آنها را ماندگار کنیم.

معاون مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های جدید گفت: هفته دفاع مقدس فرصت خوبی است تا جامعه و نسل‌های جدید با استقامت و پایداری ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند.

حجت‌الاسلام محمد فتاحی نقش رسانه‌ها در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس را مهم و اساسی عنوان کرد و اظهار داشت: مطبوعات باید بتوانند درس‌هایی که هشت سال دفاع مقدس برای ملت ایران داشت به نسل حاضر منتقل کنند.

وی یادآور شد: دفاع مقدس دانشگاهی است که در آن رزمندگان اسلام و ملت ایران درس معرفت، ایثار، شجاعت، شهامت، از خودگذشتگی، بیداری و آگاهی آموخته‌اند.

فتاحی تاکید کرد: جامعه ایران باید باور کند که مسیر هشت سال دفاع مقدس همان مسیر رسیدن به خداست و در پیشگاه خداوند هیچ ارزشی بالاتر از دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی نیست.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول