اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان یزد:

سرانه مصرف بنزین هر فرد یزدی 411 لیتر در سال است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان یزد میزان مصرف سرانه بنزین هر فرد یزدی در طول سال 89 را حدود 411 لیتر در سال اعلام کرد.

سرانه مصرف بنزین هر فرد یزدی 411 لیتر در سال است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمد فرازمند در نشست اصحاب رسانه استان یزد با معاون استاندار و مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت گاز استان یزد با اشاره به وظایف و فعالیت‌های شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی استان یزد اظهار داشت: دریافت از مبادی پالایشگاهی، انتقال، نگهداری، انباشت در مخازن و توزیع و عرضه سوخت از وظایف این شرکت است.

وی با اشاره به آمار مصرف‌کنندگان سوخت در استان یزد عنوان کرد: 13 هزار نفر در استان یزد مصرف‌کننده جزء و چهار هزار و 500 نفر مصرف‌کننده عمده سوخت‌‌های عرضه شده توسط شرکت فرآورده‌های نفتی استان یزد هستند.

فرازمند خاطرنشان کرد: در استان یزد 69 باب جایگاه عرضه بنزین و نفت گاز مشغول فعالیت هستند و 32 مرکز نیز فروشندگی بنزین و نفت گاز را بر عهده دارند.

وی با اشاره به انبار نفت موجود در استان یزد اظهار داشت: انبار نفت استان یزد 185 میلیون لیتر ظرفیت ذخیره سازی دارد.

فرازمند تعداد جایگاه های سی‌ان‌جی در استان یزد را نیز 43 باب اعلام کرد  و بیان داشت: یزد به لحاظ سرانه جمعیتی یکی از بهترین استان‌هاست.

وی با اشاره به شرایط احداث جایگاه سی‌ان‌جی در استان یزد عنوان کرد: زمین مورد نیاز هر جایگاه از شهرداری‌ گرفته می‌شود و سپس برای احداث جایگاه و تجهیز آن اقدام می‌شود.

* هزینه 2 میلیارد تومانی برای راه‌اندازی هر جایگاه ‌سی‌ان‌جی در یزد

فرازمند خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی هر جایگاه سی‌ان‌جی در استان یزد بالغ بر 2 میلیارد تومان هزینه می‌شود.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: کل فرآورده‌های نفتی توزیع شده در استان یزد طی سال 89، بالغ بر 2 میلیون و 342 میلیون لیتر بوده که این میزان سه درصد از کل فرآورده‌های توزیع شده در سطح کشور را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف بنزین هر فرد یزدی در سال 89 حدود 411 لیتر بوده است، افزود: 1.9 درصد بنزین کشور در یزد مصرف می‌شود.

فرازمند ادامه داد: یزد به لحاظ سرانه مصرف بنزین نیز در کشور رتبه دوم را به خود اختصاص داده و از استان‌های پرمصرف به شمار می‌رود.

وی سرانه مصرف نفت گاز در همین مدت را نیز هزار و 29 لیتر اعلام و خاطرنشان کرد: یزد در زمینه مصرف این فرآورده رتبه نخست را در کشور داشته است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان یزد همچنین میزان سرانه مصرف نفت سفید هر فرد یزدی در سال 89 را نیز 96 لیتر و نفت کوره را 3.7 لیتر اعلام کرد.

فرازمند با اشاره به پدیده قاچاق سوخت نیز عنوان کرد: در یزد نیز قاچاق سوخت انجام می‌شود اما میزان آن در مقایسه با استان‌های همجوار بسیار ناچیز است.

* تعطیلی سه جایگاه سی‌ان‌جی به دلیل مشکل فنی و مسائل مالی

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد علت تعطیلی سه جایگاه سی‌ان‌جی در استان یزد اظهار داشت: دو جایگاه به دلیل اختلافات مالی با شرکت گاز و یک جایگاه نیز به علت مشکلات فنی تعطیل است.

نشست معاون استاندار یزد با مدیران حوزه سوخت استان به همت روابط عمومی استانداری یزد برگزار شد.

روابط عمومی استانداری یزد، پیش از این نیز اقدام به برگزاری نشست‌های مشترک معاونان استاندار با مدیران کل حوزه‌های مرتبط کرده بود و این نشست پنجمین جلسه از نشست‌های خبرنگاران با معاونان استاندار و مدیران کل حوزه‌های فعالیتی آنها به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول