اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سلسله گفت‌وگوهای علمی حوزه‌های علمیه قم و نجف

دومین نشست «جایگاه رجعت در نظام معرفتی اسلام» در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه قم از برگزاری دومین مناظره جایگاه رجعت در نظام معرفتی اسلام در قم از سلسله گفت‌وگوهای علمی حوزه‌های علمیه قم و نجف خبر داد.

دومین نشست «جایگاه رجعت در نظام معرفتی اسلام» در قم برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام سید ابراهیم معصومی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به آغاز فعالیت انجمن علمی مهدویت از آبان‌ سال 90 اظهار کرد: ساختارهایی مانند گروه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، ارتباطات و همکاری‌های علمی، اطلاع‌رسانی و طرح و برنامه در انجمن علمی مهدویت تشکیل شده است.

دبیر انجمن علمی مهدویت حوزه به دیگر فعالیت‌های این انجمن اشاره کرد و افزود: این انجمن پیرامون مهدویت و نشانه‌های ظهور سلسله نشست‌های علمی بررسی نشانه‌های ظهور را برگزار می‌کند.

وی یادآور شد: تولید علم، تعمیق دانش، نظریه‌پردازی و آزاداندیشی در حوزه مهدویت از اهداف مهم انجمن علمی مهدویت است.

معصومی عنوان داشت: نشست انجمن علمی مهدویت با عنوان خروج یمانی و تطبیق‌های معاصر از جمله نشست‌های برگزار شده این انجمن بوده که حجت‌الاسلام کورانی نظریه‌پرداز حوزه مهدویت در این نشست حضور داشت و پیرامون خروج یمانی در عصر ظهور به ارائه مطالبی پرداخت.

وی از برگزاری دومین مناظره «جایگاه رجعت در نظام معرفتی اسلام» خبر داد و افزود: این مناظره از سلسله نشست‌های همایش مهدویت و آینده جهان بوده که به مباحثی در زمینه جایگاه رجعت می‌پردازد.

دبیر انجمن علمی مهدویت حوزه خاطر نشان کرد: این مناظره می‌تواند در ارتقای دانش و بینش اندیشمندان و صاحب‌نظران مؤثر بوده و آنها را به موضوع جایگاه رجعت در نظام معرفتی اسلام جذب کند.

دومین مناظره جایگاه رجعت در نظام معرفتی اسلام 12 شهریور ساعت 18 با حضور حضرات آیات شیخ محمد سند، از اساتید حوزه علمیه عراق و نجم‌الدین طبسی، از اساتید حوزه علمیه قم در سالن اجلاس مرکز تخصصی مهدویت واقع در خیابان شهدا، کوچه آمار، مرکز تخصصی مهدویت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول