اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگروه تخصصی زکات عنوان شد

جمع‌آوری 12 میلیارد ریال زکات در استان زنجان

خبرگزاری فارس: در کارگروه تخصصی زکات، مبلغ زکات پرداخت شده در استان زنجان در سال گذشته 12 میلیارد ریال عنوان شد.

جمع‌آوری 12 میلیارد ریال زکات در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه کارگروه تخصصی زکات استان زنجان اظهار کرد: کارگروه تخصصی زکات با تاکید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و به منظور بهره‌گیری از امکانات و در راستای ترویج بیش از پیش فرهنگ پرداخت زکات در استان تشکیل شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پس از دستور مقام معظم رهبری از سال 83 مبنی بر تشکیل ستاد احیای زکات در کشور، این ستاد به صورت استانی و همچنین به صورت شهرستانی تشکیل شده و مسئولیت آن به عهده ائمه جمعه گذاشته شده است، اضافه کرد: از اهداف تشکیل ستاد احیای زکات ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه و همچنین آموزش مبلغان در راستای تبلیغ بیشتر ترویج فرهنگ پرداخت زکات است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان تعامل موثر و هدفمند در شورای زکات و همچنین پیگیری پروژه‌های عمرانی از محل زکات را از جمله اقدامات ستاد احیای زکات عنوان کرد و افزود: تهیه ساز و کارهای اطلاع‌رسانی و همچنین تنویر افکار عمومی در این بحث نیز از دیگر اقدامات ستاد احیای زکات است.

همچنین در ادامه این جلسه رئیس اداره زکات استان زنجان نیز با بیان مطالبی در بحث تبدیل زکات به قانون پرداخت و یادآور شد: سال گذشته مبلغ 12 میلیارد ریال زکات در استان زنجان پرداخت شد که این مبلغ دارای رشد 116 درصدی نسبت به سال قبل از آن بود.

حجت‌الاسلام جباری با اشاره به وظایف دستگاه‌های ذیربط در ستاد احیای زکات افزود: برای مثال جهاد کشاورزی وظیفه تبلیغ و ترویج فرهنگ پرداخت زکات را در بین کشاورزان دارد.

وی ساخت برنامه های مرتبط با زکات را نیز از وظایف صدا و سیمای استان به عنوان یکی از اعضای ستاد احیای زکات عنوان کرد و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی نیز وظیفه تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات در بین آحاد مردم به وسیله روحانیون را دارد.

رئیس اداره زکات استان زنجان همچنین با اشاره به وظایف اداره کل بهزیستی و اقتصاد و امور دارایی در بحث زکات به مبلغ زکات پرداخت شده در سال گذشته به تناسب زمانی پرداخت و گفت: سال گذشته 13 درصد از زکات استان زنجان در نیمه نخست سال و 87 درصد نیز در نیمه دوم سال جمع‌آوری شد.

همچنین در ادامه این جلسه نماینده صدا و سیمای مرکز زنجان به ارائه گزارشی از عملکرد صدا و سیما در بحث زکات پرداخت و گفت: اجرای 60 دقیقه برنامه در زمینه زکات در برنامه صبحگاهی سیما، 36 دقیقه در برنامه ویژه اذان مغرب سیما، 90 دقیقه در برنامه گئلجه‌لر، 60 دقیقه در برنامه ویژه روستای سیما، 200 دقیقه در برنامه آنایوردیم رادیو، 120 دقیقه در برنامه ویژه قبل از اذان ظهر و مغرب رادیو، 200 دقیقه قبل از اذان صبح رادیو، 55 دقیقه در برنامه سلام زنجان، 25 دقیقه در برنامه جوان رادیو و 65 دقیقه در برنامه‌های ویژه افطار رادیو از جمله اقدامات صدا و سیمای مرکز زنجان در بحث ترویج فرهنگ زکات بوده است.

همچنین در ادامه این جلسه رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد استان زنجان به تشویق عاملان پیگیری بحث پرداخت زکات پرداخت و گفت: پرداخت تسهیلات به این افراد موجب تشویق بیشتر آنها در ترویج فرهنگ پرداخت زکات می‌شود.

ابوالفضل حسین غلامی همچنین در ادامه گزارشی از عملکرد اداره روابط عمومی کمیته امداد استان زنجان در بحث ساخت برنامه‌های مرتبط با بحث زکات و ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه ارائه کرد.

در پایان این جلسه مقرر شد، همه دستگاه‌های عضو در کارگروه تخصصی زکات گزارشی از عملکرد خود طی شش ماهه سال جاری را به کارگروه ارسال کنند تا اقدامات بعدی در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول