اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست لرستان:

25درصد تنوع زیستی کشور در لرستان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست لرستان گفت: 25 درصد تنوع زیستی کشور در لرستان است که گنجینه عظیمی از نظر زیستی برای لرستان محسوب می‌شود.

25درصد تنوع زیستی کشور در لرستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از دورود، محمدحسین بازگیر ظهر امروز در جلسه شورای شهرستان دورود که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: در تمام دنیا نسخه شفابخش حفاظت از محیط زیست فرهنگ‌سازی و آموزش است.

وی با اشاره به حدیث شکستن شاخه یک درخت شکستن بال فرشته است و اینکه حفظ نعمت‌های الهی نخستین سفارش پیامبر اکرم(ص) بوده است، بحث تکلیف عمومی در این زمینه را مطرح کرد و افزود: 10 درصد جنگل‌های ایران، 12 درصد آب‌های روان و بیش از 25 درصد تنوع زیستی در استان لرستان وجود دارد که گنجینه عظیمی از نظر زیستی برای این استان محسوب می‌شود.

بازگیر با اشاره به اینکه دورود پایتخت طبیعت ایران است، از مسئولان شهرستان درخواست کرد که حفظ زیبایی‌های زیستی و جاذبه‌های گردشگری آن از جمله دریاچه گهر، آبشار بیشه و... که سرمایه‌های ملی استان هستند، بیشتر بکوشند.

مدیرکل محیط زیست لرستان مدیریت پسماند‌ها و زباله‌های شهری، ساماندهی رودخانه‌های تیره و ماربره، تعادل بین منابع و مصارف آب آشامیدنی، اهمیت تالاب تنوردر از جمله موارد دیگری بود که به آن اشاره کرد و از مدیریت کارخانه سیمان به خاطر افتتاح الکتروفیلتر فاز دو تشکر کرد.

در ادامه فرماندار شهرستان دورود ضمن گرامیداشت هفته دولت و سالروز شهادت شهید رجایی و باهنر به تبلیغ فرهنگ شهادت در این شهرستان اشاره کرد و از همه مسئولان به خاطر تشییع باشکوه و افتخارآفرین خلبان شهید مرتضی چگنی تشکر کرد.

نصرالله رشنو به اجلاس تهران اشاره کرد و افزود: اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در تهران فرصت مناسبی بود، تا همه از بیانات مقام معظم رهبری استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس نزدیک است، نظارت بر قیمت‌ها را مطرح کرد و از مسئولان اداره صنعت و معدن خواست همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام/ل20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول