اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هاآرتص: لفاظی جنگ‌طلبانه اسرائیل علیه ایران برای اثرگذاری بر گزارش آژانس بود

خبرگزاری فارس: یک روزنامه صهیونیستی اعتراف کرد لفاظی‌های جنگ‌طلبانه اسرائیل علیه ایران در روزهای گذشته برای اثرگذاری بر گزارش فصلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران بوده است.

هاآرتص: لفاظی جنگ‌طلبانه اسرائیل علیه ایران برای اثرگذاری بر گزارش آژانس بود

به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی تصریح کرد مقامات رژیم صهیونیستی علی‌رغم اینکه لفاظی‌های جنگ‌طلبانه علیه ایران را آغاز کرده‌اند هنوز در حال بررسی موانع این اقدام هستند.

این روزنامه صهونیستی خاطرنشان می‌کند: 2 «گذرگاه خروجی» وجود دارد که اسرائیل ممکن است در آنها تهدیدهایش علیه ایران را پس بگیرد: یکی دیدار بین نتانیاهو و اوباما در ماه سپتامبر و دیگری مانور نظامی مشترک آمریکا و اسرائیل در ماه اکتبر.

هاآرتص می‌نویسد: آنچه مشخص است این است که حتّی رئیس ستاد مشترک اسرائیل هم هنوز چیزی از زمان حمله به آن و اینکه چنین حمله‌ای اساساً صورت خواهد گرفت یا نه، نمی‌داند.

این گزارش می‌افزاید: حتّی گفته شده است که سران ارتش مخالفتشان با حمله به ایران در زمان فعلی را اعلام کرده‌‌اند.

روزنامه هاآرتص در ادامه با لحنی انتقادآمیز شایعات جنگ با ایران در سرزمین‌های اشغالی را حاصل تعبیرهای ذهنی احتمالاً نادرست افرادی می‌داند که به دیدار نتانیاهو و ایهود باراک می‌روند؛ این روزنامه در ادامه می‌نویسد: «هنگامی که رئیس سابق موساد و رئیس سابق اطلاعات ارتش زمان این حمله را تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به عنوان زمانی حساس که پنجره حمله به ایران بسته می‌شود، ما می‌پنداریم اظهارات آنها بر اساس اطلاعات متقن استوار است».

این روزنامه صهیونیستی در ادامه به دو دوره زمانی مهم به عنوان موانعی که سران رژیم صهیونیستی در حال بررسی آن هستند اشاره می‌کند؛ این دو دوره زمانی عبارتند از: اول، صحبت‌های بین نتانیاهو و باراک اوباما در جلسه شورای عمومی سازمان ملل در اواخر سپتامبر و دوم، مانور نظامی مشترک بین ارتش آمریکا و اسرائیل که زمان آن برای اواسط اکتبر مقرر شده است.

هاآرتص می‌نویسد: «منطق حکم می‌کند که با توجه به مخالفت قاطع آمریکا با حمله به ایران، اسرائیل در پی اجتناب از انجام اقداماتی خواهد بود که دولت آمریکا را بیش از آنچه لازم است سرخورده کند».

این گزارش می‌افزاید: «حمله به ایران بلافاصله پس از نشست و در خلال مانور نظامی ـ که می‌تواند جان سربازان نظامی حاضر در اسرائیل را نیز به خطر اندازد ـ و در آستانه انتخابات آمریکا مانند انگشتی در چشمان آمریکا فرو خواهد رفت».

هاآرتص ادامه داد: «اما شاید این را نمی‌دانستیم. اسرائیل تا همین حالا با صحبت‌های مکرر از جنگ بخش زیادی از توانایی‌اش را برای انجام کارهای شگفت‌انگیز تاکتیکی [در جنگ] از دست داده است.»

روزنامه هاآرتص سر و صدای اخیر مقامات اسرائیل را قابل توجیه می‌داند: «برای سر و صداهای اخیر نیز توجیه وجود دارد. شورای حکام و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است درباره گزارش فصلی این سازمان درباره برنامه هسته‌ای ایران بحث کنند. در دو سال گذشته اسرائیل لفاظی‌هایش علیه ایران را در هفته‌های منتهی به تنظیم گزارش‌های فصلی آژانس افزایش داده است، زیرا هر چه جامعه جهانی و آمریکا بیشتر از عزم اسرائیل برای حمله به ایران مطمئن شوند، بیشتر احتمال دارد که گزارش فصلی آژانس با دقت و جدیت بیشتری تنظیم شود».

انتهای پیام/د.ص    

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول