اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شیراز صورت گرفت

افتتاح 5 طرح صنعتی با 140 میلیارد ریال اعتبار

خبرگزاری فارس: 5 طرح صنعتی با بیش از 140 میلیارد ریال اعتبار در شهرک صنعتی شیراز به بهره‌برداری رسید.

افتتاح 5 طرح صنعتی با 140 میلیارد ریال اعتبار

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، استاندار فارس در حاشیه افتتاح چند طرح عمرانی در شهرک صنعتی شیراز با بیان اینکه استان فارس توانایی جذب بالاترین سرمایه‌گذاری‌ها را دارد، اظهار داشت: رتبه جذب سرمایه‌گذاری فارس در شهرک‌های صنعتی حدود 12 است که شایسته استان نیست و این روند باید تغییر کند.

حسین صادق‌عابدین با اشاره به اینکه 10 درصد از عوارض اخذ شده از شهرک‌های صنعتی به صورت خدمات به آن‌ها باز می‌گردد، افزود: با تخصیص این اعتبارات انتظار داریم که ارائه خدمات توسط شهرک‌های صنعتی به واحدهای مستقر در این شهرک‌ها، بهبود پیدا کند.

وی با اعلام اینکه شهرداری شیراز در سال گذشته حدود 70 میلیارد تومان از محل عوارض ارزش افزوده‌ای که دولت از بخش‌های گوناگون جامعه و به ویژه شهرک‌های صنعتی دریافت کرده، درآمد داشته است، گفت: شهرداری باید خدمات لازم مانند آتش‌نشانی را در شهرک صنعتی شیراز ایجاد کند.

استاندار فارس با بیان اینکه صندوق توسعه ملی، با ارائه سرمایه در گردش به میزان 3 هزار میلیارد اعتبار دلاری و 4 هزار میلیارد اعتبار ریالی، آماده حل مشکلات صنایع کشور است، تصریح کرد: صنایع استان فارس باید قیمت تمام شده محصولات و خدمات خود را پایین بیاورند تا بتوانند علاوه بر برآورده کردن سفارشات و نیازهای فارس، به سایر استان‌های کشور نیز محصولات خود را عرضه کنند.

صادق‌عابدین با اشاره به اینکه باید با کمک طرح‌های صنعتی موفق، تبلیغ خوبی برای جذب سایر صنعتگران و سرمایه‌گذاران داشته باشیم، افزود: در شهر شیراز مشکل زمین برای صنعتگران وجود ندارد و در صورتی که شهرک صنعتی بزرگ شیراز تکمیل شود در شهرک‌های اطراف شیراز، زمین به متقاضیان واگذار می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه 13 طرح صنعتی بزرگ با اعتبار 240 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای 860 نفر در سطح استان فارس در هفته دولت به بهره‌برداری رسید، اضافه کرد: با توجه به اینکه هزینه ایجاد اشتغال در بخش صنعت بالاست، باید هم‌زمان با رشد صنعت، کشاورزی این استان نیز که اشتغال فراوانی را ایجاد می‌کند، مورد حمایت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ساخت پالایشگاه دوم شیراز با 2 میلیارد دلار در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار دارد، از تشکیل کنسرسیوم نفتی در فارس و آمادگی این کنسرسیوم برای ساخت پالایشگاه دوم شیراز خبر داد و گفت: این رویداد مانند یک انقلاب صنعتی در فارس است و این استان می‌تواند به عنوان یک قطب طراحی و اجرای طرح‌های صنعتی نفت و گاز در نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی پارس مطرح شود.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول