اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان:

جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه کردستان در حد شعار باقی‌مانده است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان گفت: بحث جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه کردستان با گذشت سال‌ها هنوز در حد یک شعار باقی‌مانده است.

جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه کردستان در حد شعار باقی‌مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج سالار مرادی عصر امروز در نشست مجمع نمایندگان مردم کردستان با هیئت رئیسه دانشگاه کردستان، اظهار کرد: نگاه به جذب دانشجوی خارجی باید نگاهی واقع‌بینانه باشد و باید زیرساخت‌های لازم را برای جذب و پذیرش این دانشجویان فراهم کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: ژئوپولتیک و جغرافیای سیاسی و مشابهت‌های فرهنگی و اجتماعی استان کردستان با اقلیم کردستان عراق زمینه‌ای مناسبی برای جذب و پذیرش دانشجویان عراقی است که با گذشت سال‌ها هنوز شرایط لازم برای آن فراهم نشده است.

مرادی افزود: در حال حاضر دانشگاه‌های مختلف دنیا سرمایه‌گذاری عظیمی را در حوزه آموزش عالی در شمال عراق انجام داده‌اند و بدون شک ما با توجه به مشترکات قومی و فرهنگی بهتر می‌توانیم در این راستا قدم برداریم اما باید شرایط و زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم.

وی گفت: دانشگاه کردستان به عنوان دانشگاه مادر استان باید جذبه و توان علمی آنچنانی داشته باشد که یک دانشجوی خارجی به تحصیل در آن محیط افتخار کند.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره بر تشکیل کارگروه یا تشکلی برای پیگیری چگونگی و شرایط پذیرش دانشجویان خارجی تاکید کرد و گفت: امیدواریم این کارگروه زودتر نتیجه را به ما اعلام کند تا بتوانیم در مجلس سریع‌تر پیگیری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از عدم اجرایی شدن مصوبه تدریس زبان کردی در دانشگاه کردستان انتقاد کرد و افزود: بحث تدریس زبان کردی در دانشگاه کردستان بحث تازه‌ای نیست و باید شرایط لازم برای تدریس اصولی در ساختاری صحیح فراهم شود.

مرادی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: خوابگاه‌های خودگردان فضای چندان مناسبی برای دانشجویان نیستند و ما امیدواریم شرایط لازم را برای بهبود فضاهای دولتی و خوابگاه‌ها بیشتر فراهم کنیم تا دانشجویان در محیطی امن‌تر به تحصیل بپردازند.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول