اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

زمینه‌های افزایش سرانه مطالعه در هرمزگان فراهم شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: زمینه‌های لازم برای افزایش سرانه مطالعه در هرمزگان باید مهیا شود.

زمینه‌های افزایش سرانه مطالعه در هرمزگان فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام علی مریدی‌زاده ظهر امروز در مراسم امضا تفاهم‌نامه همکاری مابین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی اظهار داشت: هدف از انعقاد و امضای این تفاهم‌نامه، همکاری و تلاش در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص فراهم کردن زمینه مطالعه برای تمامی آحاد جامعه، تولید فکر و افزایش معلومات عمومی است.

وی افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با توجه به تجربه چند ساله در حوزه کتابخانه‌های عمومی و فرهنگ مطالعه دارای ظرفیت‌های بسیار مناسبی است که می‌تواند به کمک فعالیت‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی بیاید و زمینه گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی را در جامعه فراهم سازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان به تشریح مفاد تفاهم‌نامه همکاری پرداخت و خاطرنشان کرد: همکاری در راستای انعکاس و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی در رسانه، تبلیغ فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و معرفی کتابخانه‌های عمومی از طریق رسانه‌های جمعی خواهد بود.

وی ایجاد بستر و زمینه ارتباط و تعامل بیشتر اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی با مطبوعات و حوزه اطلاع‌رسانی مطالعه مفید، اختصاص بخشی از تبلیغات محیطی به ترویج فرهنگ مطالعه و مساعدت در راستای صدور مجوز نشریات مورد درخواست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان را بخشی از مهم‌ترین تعهدات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان عنوان کرد.

مریدی‌زاده افزود: تعهدات اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان عضویت رایگان تمام خبرنگاران دارای کارت خبرنگاری در کتابخانه‌های عمومی استان، ارائه تسهیلات لازم برای عضویت کارکنان ارشاد و اصحاب فرهنگ و هنر در کتابخانه‌های عمومی، توسعه منابع مرجع در کتابخانه‌های عمومی در حوزه علوم ارتباطات، روزنامه‌نگاری و فرهنگ و هنر و مشارکت و حضور فعال بخش‌های مختلف اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی در نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی هنری است.

وی تصریح کرد: این تفاهم‌نامه تا پایان اسفندماه سال 1393 معتبر بوده و در صورت توافق طرفین قابل تمدید است.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول