اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان اصفهان:

امسال 700 پروانه استاندارد صادر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: در پنج ماهه نخست سال 1391 بیش از 180 پروانه استاندارد صادر و در صورت پیگیری منسجم برنامه‌ها این تعداد به بیش از 700 پروانه استاندارد می‌رسد.

امسال 700 پروانه استاندارد صادر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اصغر صالح‌زاده ظهر امروز در نشست خبری مسئولان اداره کل استاندارد استان اصفهان و اصحاب رسانه در ارتباط با بازرسی کالاها و واحدهای صنعتی اظهار کرد: حوزه استاندارد به تمام کالاها سرایت پیدا می‌کند و اداره کل استاندارد در این زمینه در سال گذشته اقدامات خوبی انجام داد و توانست تعداد زیادی از واحدهای صنعتی را بازرسی اولیه و شناسایی نماید و اقدامات لازم برای استانداردسازی آنها را انجام دهد.

وی ادامه داد: پنج هزار ردیف کالا شامل استاندارد می‌شود و در اولویت کاری امسال 300 کالا در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان در مورد تعداد پروانه‌های استاندارد صادر شده تصریح کرد: در سال 1389، 350 پروانه استاندارد صادر گردید که در سال 1390 این تعداد به 520 پروانه استاندارد رسید و در پنج ماهه نخست سال 1391 بیش از یکصد و 80 پروانه استاندارد صادر و در صورت پیگیری منسجم برنامه‌ها این تعداد به بیش از 700 پروانه استاندارد می‌رسد، امسال پنج هزار پروانه استاندارد نیز تمدید شده است.

وی در مورد انجام برخی اقدامات برای نخستین بار در کشور تاکید کرد: در سال گذشته بانک اطلاعاتی شهربازی‌ها شکل گرفت و بازرسی از پارک‌ها و شهربازی‌ها و وسایل بازی انجام و مواردی که اصول ایمنی و استاندارد در آنها رعایت نشده بود پلمپ گردید.

صالح‌زاده افزود: در سال گذشته گشت ویژه نوروزی استاندارد، با لباس‌های متحدالشکل و ماشین‌های ویژه در اماکن مختلف حاضر می‌شدند.

وی در مورد هدف از انجام چنین اقداماتی گفت: هدف از برگزاری این برنامه‌ها آشنایی مردم با حوزه استاندارد و حقوق خود است، با توجه به اینکه با افزایش آگاهی مردم، وظایف اداره استاندارد سنگین‌تر می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با اشاره به خصوصی‌سازی اضافه کرد: با توجه به اصل 44 قانون اساسی و واگذاری کارها به بخش خصوصی، بیش از 90 درصد شرکت‌ها به بخش خصوصی واگذار شده‌اند.

وی در ارتباط با استانداردسازی محصولات کشاورزی افزود: در خصوص استانداردسازی محصولات کشاورزی با سازمان جهاد کشاورزی تعامل خوبی صورت گرفته و 50 محصول مراحل تشکیل پروانه استاندارد خود را طی می‌کنند.

صالح‌زاده در مورد ترویج فرهنگ استاندارد تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ استاندارد باید مدیریت هزینه بیشتری انجام داد و در این مورد 200 هزار سی دی در بین اقشار مختلف مردم توزیع شده است.

وی با اشاره به استانداردسازی صنایع دستی گفت: در حوزه صنایع دستی تعدادی پروانه استاندارد صادر و با توجه به اینکه هنر را نمی‌توان با شاخص‌های کلیشه‌ای بررسی کرد، باید شاخص‌های مورد استفاده در زمینه هنر مورد برسی قرار گیرد.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان در زمینه ملاک‌های استاندارد تاکید کرد: ملاک‌های استاندارد ملی مورد استفاده در کشور ما بر اساس استانداردهای بین‌المللی است.

وی ادامه داد: استان اصفهان با توجه به حجم تولید طلا، در زمینه استانداردسازی طلا به خوبی عمل کرده و نظارت‌های دقیقی در این مورد وجود دارد تا جایی که در بازار به ندرت طلای بی‌کیفیت یافت می‌شود.

صالح‌زاده در مورد استفاده از خمیر مرغ در تهیه فرآورده‌های گوشتی اظهار کرد: تصمیم‌گیری در مورد خمیر مرغ و استفاده از آن در تهیه فرآورده‌های گوشتی نیاز به نظر مسئولان کشوری دارد و اصلاحاتی در زمینه تولید خمیر مرغ صورت گرفته است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول