اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور طیور وزارت جهاد کشاورزی:

ایران تولیدکننده 1.91 درصد تولید مرغ گوشتی در جهان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید مرغ گوشتی در سال 2010، در سطح دنیا 76 میلیون تن بوده که سهم ایران از این بین 1.91 درصد است.

ایران تولیدکننده 1.91 درصد تولید مرغ گوشتی در جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رضا ترکاشوند پیش از ظهر امروز به مناسبت برگزاری پنجمین کنگره علوم دامی ایران که با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، اساتید و دانشجویان رشته‌های مختلف دامی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: برای روند تغییرات ضرایب فنی در واحد پرورش مرغ گوشتی کشور، بررسی‌های دقیقی صورت گرفته است.

وی با تقسیم‌بندی هرم تولید گوشت مرغ به لاین، اجداد گوشتی، مادر گوشتی، جوجه یک روزه گوشتی و تیمچه گوشتی، تصریح کرد: وجود کشور‌هایی که از بخش لاین برخوردار هستند، انگشت‌شمار است.

مدیرکل امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم وزارت جهاد کشاورزی در مورد ظرفیت‌های مزارع پرورش مرغ گوشتی کشور، تاکید کرد: ظرفیت مزارع پرورش مرغ اجداد کشوری در تعداد 515 هزار قطعه خط و ظرفیت مزارع پرورش مرغ مادر گوشتی به تعداد 19 هزار و 225 قطعه خط از جمله این ظرفیت‌ها است.

* رشد تولید مرغ گوشتی کشور، افزایش 409 درصدی داشته است

مدیرکل امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در سال 1990 میلادی، تولید مرغ گوشتی در سطح جهانی 35 میلیون تن بوده است، تصریح کرد: این ظرفیت در سال 2010 به 76 میلیون تن افزایش داشته است.

وی رتبه تولید مرغ گوشتی ایران را در سطح دنیا و در سال 1990، بیستم عنوان کرد و گفت: در سال 2010 ایران در رتبه هفتم و در کل شاخص جهانی در رتبه نهم قرار گرفته است.

* تحول صنعت طیور کشور ریشه در ضرایب فنی دارد

مدیرکل امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: هرگونه تحول در صنعت طیور کشور و به خصوص مرغ گوشتی با تحقیقات صحیح ضرایب فنی امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه یکی از تحولات بزرگ در صنعت پرورش مرغ گوشتی آزادسازی صنعتی طیور است، تاکید کرد: این تحول با آزاد شدن متولیان امر از قید و بندهای یارانه‌ای و از سال 1377 آغاز شد که البته در این راستا بهبود کیفیت مدیرت، تکنولوژی تولید مرغ گوشتی و بهبود عملکرد واحد تولیدی نیز در دستور کار قرار گرفت.

* 5 درصد از مرغداری‌های کشور زیر پوشش وضعیت عملکرد هستند

مدیرکل امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم وزارت جهاد کشاورزی در مورد ارزیابی ضرایب فنی به عنوان اقدام موثر تولید مرغ گوشتی کشور با بیان اینکه پنج درصد از مرغداری‌های کشور را زیر پوشش وضعیت عملکرد برده‌ایم، تاکید کرد: در این عملکرد، ضرایب تبدیل و سن کشتار مرغ مورد بررسی و نقد قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه از تعداد جوجه‌ریزی‌ها می‌توان به نیاز تولید مرغ گوشتی کشور پی برد، تصریح کرد: چنین طرح‌هایی تعطیل‌پذیر نیست و همواره به صورت مطالعاتی در تمام استان‌های انجام می‌شود.

ترکاشوند به نمونه‌ای از ارزیابی عملکرد واحدهای تولید مرغ گوشتی اشاره کرد و گفت: میانگین وزن مرغ زنده از 2.1 کیلوگرم به 2.5 کیلوگرم افزایش یافته است.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول