اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 120 میلیارد ریالی

60 پروژه در فریدن به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با هفته دولت و در آخرین روز از این هفته 60 پروژه عمرانی و کشاورزی با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال در شهرستان فریدن با حضور استاندار اصفهان عملیاتی شد.

60 پروژه در فریدن به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از فریدن، با حضور استاندار اصفهان و جمعی از مسئولان شهرستان فریدن، 60 پروژه با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال در این شهرستان آغاز و به بهره‌برداری رسید.

احداث پست 63 کیلوولت شهر دامنه که با مشارکت بخش خصوصی و کمک شهرداری دامنه کار خود را آغاز می‌کند از جمله پروژه‌هایی است که با ظرفیت 40 مگاولت آمپر تا پایان سال 92 به برق‌رسانی به این منطقه کمک می‌کند.

این طرح که دارای شش فیدر خروجی است با برآورد اعتبار 37 میلیارد ریالی در بخش هزینه خطوط ارتباطی عملیات اجرایی خود را آغاز می‌کند.

از دیگر طرح‌هایی که امروز و در آخرین روز از هفته دولت، کار خود را آغاز کرد کارخانه آسفالت شهر دامنه بود که با ظرفیت رسمی تولیدی 120 تن در ساعت هزینه‌ای 32 میلیارد ریالی را در برداشته است.

احداث 12 رشته کانال آبیاری کشاورزی به ارزش 13 هزار و 81 میلیون ریال دیگر طرحی بود که در بخش کشاورزی این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

بازسازی و تعمیر 20 رشته قنات به ارزش ریالی 2 هزار و 946 میلیون ریال دیگر پروژه‌ای بود که علیرضا ذاکر اصفهانی به همراه سه باب استخر ذخیره آب به ارزش 930 میلیون ریال برای بهره‌برداری از آنها در شهرستان فریدن حضور یافته بود.

اجرا و نظارت بر هشت پروژه آبیاری تحت فشار کشاورزی به ارزش 10هزار و 25 میلیون ریال نیز طرح دیگری است که به همراه سالن چند منظوره اختصاصی بانوان شهرستان فریدن در هفته دولت کلنگ ربان بهره‌برداری از آن چیده شد و از این پس بانوان شهرستان فریدن می‌توانند در این سالن 600 متر مربعی که با هزینه شش میلیارد ریال ساخته شده است، استفاده کنند.

حسینیه بوئین و میان‌دشت نیز در فضایی به وسعت 2 هزار مترمربع از سال 1389 کلنگ احداث آن به زمین زده شد و امروز در آخرین روز هفته دولت سال 91 به بهره‌برداری رسید.

این حسینیه برای احداث به یک‌میلیارد و 340 میلیون ریال نیاز داشت که 300 میلیون ریال آن از محل تملک دارایی‌ها و مابقی توسط خیرین تأمین شده است.

دیگر پروژه‌ای که استاندار اصفهان برای افتتاح آن در فریدن حضور داشت افتتاح چاه آب شماره پنج و شش داران با هدف تقویت آب‌رسانی به شهر داران بود که این طرح نیز در سال 88 آغاز شد و امروز به ثمر نشست.

به گزارش فارس، اجرای طرح هادی روستای میرآباد که عملیات آن در سال 89 آغاز شد و اعتبار 2 هزار و 600 میلیون ریالی را نیز جذب کرد، دیگر طرحی بود که امروز، روز بهره‌برداری از آن اعلام شده بود.

آب‌رسانی به روستای اسکندری با اعتبار چهار میلیارد ریال از محل منابع از تملک دارایی‌ها، با حفر دو حلقه چاه، تجهیز چاه، نصب کلرزن، احداث شبکه برق 20 کیلووات، لوله‌گذاری خط پمپاژ به طول یک‌هزار و 100 مترمربع، تعریض شبکه‌های داخلی روستا به طول 16 هزار و 500 متر و نیز تعریض 650 انشعاب خانگی از جمله اقداماتی بود که در راستای اجرایی‌شدن این طرح صورت پذیرفت.

در بخش جهاد کشاورزی شهرستان نیز تولید خاک پوششی قارچ دکمه‌ای و کمپوست قارچ با ظرفیت 32 هزار مترمکعب خاک و دو هزار تن کمپوست در سال دیگر طرحی بود که با اجرایی‌شدن آن نوید ایجاد شغل برای هفت نفر به صورت مستقیم و 13 نفر نیز به صورت غیرمستقیم را به مردم این منطقه داد.

به گزارش فارس، هزینه اجرای این طرح، 4 هزار و 600 میلیون ریال است که 2 هزار میلیون ریال آن توسط بخش خصوصی و 2 هزار و 600 میلیون ریال نیز با تسهیلات بانکی تأمین شده است.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول