اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

خبرنگار فارس از رام‌الله گزارش می‌دهد

هشدار فلسطینیان نسبت به افزایش خشونت شهرک‌نشینان در کرانه باختری

خبرگزاری فارس: هماهنگ‌کننده طرح مردمی مقاومت در برابر دیوار حایل و شهرک‌سازی در کرانه باختری نسبت به آغاز موج جدید تجاوزات شهرک‌نشینان در پاسخ به تصمیم ارتش برای تخلیه مجتمع‌های شهرک‌نشینی نزدیک به رام‌الله هشدار داد.

هشدار فلسطینیان نسبت به افزایش خشونت شهرک‌نشینان در کرانه باختری

«صلاح الخواجا» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رام‌الله در حالی نسبت به موج جدید تجاوزات شهرک‌نشینان صهیونیست هشدار داد که شهرک‌نشینان تهدید کرده‌اند دستورات دولت و ارتش برای تخلیه مجتمع‌های شهرک‌نشینی واقع در اراضی ویژه فلسطینیان را اجرا نخواهند کرد و با هر وسیله ممکن با این تصمیم مقابله می‌کنند.

احتمال افزایش تجاوزات شهرک‌نشینان در آستانه تخلیه شهرک میگرون

الخواجا خواستار هشدار نسبت به تجاوزات شهرک‌نشینان بویژه در جاده‌های اصلی و مناطق تماس با شهرک‌نشینان در آستانه تخلیه شهرک «میگرون» واقع در بین شهر نابلس و رام‌الله شد. وی اشاره کرد که علت این هشدار به تهدیدات شهرک‌نشینان طی چند روز گذشته همزمان با تصمیم دولت برای تخلیه شهرک مذکور برمی‌گردد.

به گفته الخواجا ایفای نقش جمعی از سوی دولت رژیم اشغالگر و شاخه‌های آن و موسسات شهرک‌نشینی برای یهودی‌سازی بخش بزرگی از سرزمین فلسطین و تسلط بر آن وجود دارد و این مسئله نیز در گزارشات نهادهای بین‌المللی روشن است و حملات زیاد اشغالگران و شهرک‌نشینان علیه اراضی فلسطینی را نشان می‌دهد همچنانکه بیش از 72 مجتمع شهرک‌نشینی دور افتاده در کرانه باختری وجود دارد.

خاکبرداری از اراضی شهروندان روستای بروقین

الخواجا درباره نقش فلسطینیان برای توقف این تجاوزات نیز تاکید کرد که این مسئولیت، مسئولیت جمعی فلسطینیان اعم از تشکیلات خودگردان و گروه‌های ملی برای فعال‌سازی و تقویت مقاومت مردمی به منظور مقابله در برابر اشغالگری اسرائیل است که شبانه روز سرزمین فلسطین را به غارت می‌برد.

وی جامعه جهانی را به دخالت برای ممانعت از تجاوزات شهرک‌نشینان افراطی علیه شهروندان فلسطینی فراخواند و خواستار فعال‌سازی کمیته‌های حراست در مناطق فلسطینی برای مقابله با این تجاوزات و توقف حملات احتمالی شهرک‌نشینان شد.

الخواجا همچنین اقدام ده‌ها شهرک‌نشین در خاکبرداری از اراضی شهروندان روستای بروقین در استان سلفیت واقع در شمال کرانه باختری با هدف ایجاد مجتمع‌های شهرک‌نشینی جدید را محکوم و تاکید کرد که هدف از این شیوه اشغالگری کشتن همه فلسطینی‌هاست.

شاهدان عینی به خبرنگار فارس در رام‌الله گفتند که شهرک‌نشینان شهرک «بروخین» واقع در اراضی بروقین اراضی جدیدی را در منطقه الظهور در غرب این شهرک خاکبرداری کردند تا محله‌های مسکونی جدیدی احداث کنند و این اقدام به دنبال موافقت دولت رژیم صهیونیستی با مشروعیت‌بخشی به این مجتمع‌ها صورت می‌گیرد.

در همین راستا مسئولان رژیم صهیونیستی دستوراتی را برای تخلیه‌های جدید در منطقه وادی قانا صادر کردند که شامل ریشه‌کنی 176 اصله درخت زیتون است که مالکیت آت به کشاورزان شهرک دیر استیا در استان سلفیت واقع در شمال کرانه باختری بازمی‌گردد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول