اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شورای شهر شیراز بررسی می‌کند

صدور آرای مشروط در کمیسیون‌های ماده 100

خبرگزاری فارس: شورای شهر شیراز ایجاد تکلیف قانونی برای کمیسیون‌های ماده 100 مبنی بر رعایت قوانین و عدم صدور آرای مشروط را به صورت عادی بررسی می‌کند.

صدور آرای مشروط در کمیسیون‌های ماده 100

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بعدازظهر امروز در جلسه این شورا اظهار داشت: برخی ناهماهنگی‌ها در آرای کمیسیون‌های ماده 100 دیده می‌شود و لازم است اعضای شورا به عنوان یکی از عضوهای این کمیسیون با دقت بیشتری به ضمانت اجرایی مصوبات توجه کنند.

علی زحمتکش افزود: در منطقه‌ای واحد تجاری زیر پیاده‌رو اقدام به افزایش مساحت واحد خود کرده است که بنابر رای کمیسیون مقرر شده در زمان تجدید بنا رفع تصرف شود.

وی تصریح کرد: آرای کمیسیون ماده 100 نمی‌تواند مشروط باشد و همچنین صحیح نیست که در یک موضوع واحد رای کمیسیون منطقه‌ای متفاوت از منطقه دیگر باشد چنانکه در منطقه‌ای به راحتی مجوز افزایش طبقات یا احداث زیرزمین صادر و در جایی دیگر قانون به گونه‌ای دیگر اعمال می‌شود.

این مسئول افزود: مجتمع خلیج فارس در حال حاضر پایان کار نداشته، مجتمع زیتون پارکینگ ندارد و هتل چمران و سلطانیه و برخی واحدهای دیگر نیز به دلیل آرای غیرقطعی کمیسیون‌ها اقدام به اصلاح مشکل خود نمی‌کنند.

زحمتکش برای گفته خود چنین شاهد آورد که در منطقه یک در باغات قصرالدشت سازه‌ای احداث شده که فنداسیون و شناژ افقی و عمودی ندارد.

وی افزود: اگر چه شورا نمی‌تواند در موارد قانونی کمیسیون ماده 100 که مصوب وزارت کشور است دخالت کند اما به عنوان یک عضو از این کمیسیون می‌تواند رویه را برای حفظ منافع مردم تغییر دهد.

زین‌العابدین عرب دیگر عضو شورا در این زمینه گفت: گاهی رای تخریب دادن توسط کمیسیون ماده 100 عملی نیست و کمیسیون بنابر تشخیص خود به خاطر اینکه به مردم فشار نیاورد و کار پیش برود با اغماض حکم صادر کرده است.

به گزارش فارس، در این جلسه دو فوریت پیشنهاد ایجاد تکلیف قانونی برای کمیسیون‌های ماده 100 مبنی بر رعایت قوانین و عدم صدور آرای مشروط رای نیاورد و مقرر شد که شورا این موضوع را به صورت عادی رسیدگی کند.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول