اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت

37 پروژه عمرانی در طبس به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته دولت، با حضور معاون عمرانی استاندار یزد و جمعی دیگر از مسئولان، بهره‌برداری رسمی از 37 پروژه عمرانی در طبس آغاز شد.

37 پروژه عمرانی در طبس به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، پیش از ظهر امروز با حضور معاون عمرانی استاندار یزد، مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد، امام جمعه طبس، سرپرست فرمانداری شهرستان طبس و جمعی دیگر از مسئولان، بهره‌برداری رسمی از 37 پروژه عمرانی در طبس آغاز شد.

پروژه گازرسانی به شهرک مسکن مهر طبس از پروژه‌های افتتاح شده امروز است که با بهره‌برداری از آن، یک هزار و 280 واحد مسکونی شهرک مسکن مهر طبس از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

این پروژه با هزینه سه میلیارد و 800 میلیون ریال اجرا شده و شامل 15 کیلومتر شبکه‌گذاری داخلی و یک دستگاه تی.بی.اس با ظرفیت 5 هزار مترمکعب بر ساعت است.

علاوه بر این پیش از ظهر امروز پروژه حفر و تجهیز سه حلقه چاه آب و اجرای خط جمع‌آوری و انتقال آب به مخازن شهر طبس نیز به بهره‌برداری رسید.

این سه حلقه چاه که 180 متر عمق و 54 لیتر در ثانیه آبدهی دارد، در منطقه رضوان‌شهر طبس حفر شده است که از آب استحصالی آن برای تأمین آب مورد نیاز شهرک مسکن مهر طبس استفاده خواهد شد.

کار مکان‌یابی و حفر چاه‌های این پروژه از سال 1389 آغاز شده و برای این منظور یک هزار و 30 متر خطوط انتقال برق و 6 هزار و 370 متر خطوط جمع‌آوری و انتقال آب اجرا شده است.

اکنون با بهره‌برداری از این پروژه، 25 درصد به توان تولید آب شهر طبس افزوده شد.

آب استحصالی از این چاه‌ها دارای سختی 230 تا 420 و ای.سی 3 هزار و 400 است.

در پروژه حفر و تجهیز سه حلقه چاه آب و اجرای خط جمع‌آوری و انتقال آب به مخازن شهر طبس، برای تملک زمین و حفر چاه‌ها 4 میلیارد ریال و برای اجرای خطوط انتقال مربوطه 6 میلیارد ریال از محل اعتبارات خشکسالی، تملک دارایی‌ها و شرکت آب و فاضلاب هزینه شده است.

از دیگر پروژه‌های افتتاح شده امروز پروژه زیرسازی و آسفالت راه آبگرم معدنی مرتضی‌علی روستای توریستی خرو طبس به طول 4 کیلومتر بود.

برای اجرای این پروژه 9 هزار مترمکعب خاکریزی، 21 تن قیر پریمکت، دو هزار و 800 تن آسفالت گرم و هزار مترمکعب بتن‌ریزی انجام شده است.

پروژه زیرسازی و آسفالت راه آبگرم مرتضی‌علی روستای خرو طبس در مجموع دو میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه داشته که از محل اعتبارات راه‌های روستایی تأمین شده است.

علاوه بر این پروژه زیرسازی و آسفالت راه روستای 20 خانواری بهارستان طبس به طول یک هزار و 600 متر نیز به بهره‌برداری رسید.

این پروژه در مدت 25 روز به وسیله اداره راه و شهرسازی طبس اجرا شده که در قالب آن ضمن بهینه‌سازی مسیر گذشته روستا، قوس‌های تند حذف، آبراه‌های لوله‌ای کشاورزی تعریض و راه زیرسازی و روکش آسفالت شده است.

پروژه زیرسازی و آسفالت راه روستای بهارستان طبس با هزینه یک میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبارات راه‌های روستایی اجرا شده و برای آن 5 هزار مترمکعب خاکریزی، 8 تن قیر پریمکت و هزار و 100 تن آسفالت انجام شده است.

مجموعه ورزشی ولایت روستای بهشت‌آباد طبس هم از دیگر پروژه‌های افتتاح شده امروز بود.

این مجموعه دارای زمین فوتبال و والیبال به مساحت 2 هزار و 200 مترمربع است که با هزینه 420 میلیون ریال احداث شده است.

در مجموعه ورزشی ولایت روستای بهشت‌آباد طبس 300 مترمربع کف‌سازی با سیمان، یک هزار و 800 مترمربع کف‌سازی با آسفالت و یک هزار و 200 متر فنس‌کشی انجام شده است.

علاوه بر این تعداد 31 پروژه زیربنایی و خدماتی جهاد کشاورزی شهرستان طبس با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 760 میلیون ریال به صورت همزمان به بهره‌برداری رسید.

این پروژه‌ها شامل احیا و مرمت 21 رشته قنات با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 440 میلیون ریال، احداث و بهسازی 3 مورد کانال‌های آبیاری عمومی با اعتبار 450 میلیون ریال، احداث 3 مورد استخر تنظیمی آب کشاورزی با اعتبار 420 میلیون ریال و اجرای 4 مورد عملیات انتقال آب تا مزارع با اعتباری بالغ بر 450 میلیون ریال است.

با بهره‌برداری از پروژه‌های زیربنایی و خدماتی جهاد کشاورزی شهرستان طبس علاوه بر تثبیت اشتغال برای 30 نفر، تعداد 305 خانوار نیز از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

همچنین صبح امروز طرح توسعه حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) طبس به بهره‌برداری رسید که طی آن سالن اجتماعات، آبدارخانه و سه فضای جدید برای مصارف آموزشی و اداری به این حوزه افزوده شد.

برای اجرای طرح توسعه حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) طبس 650 میلیون ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/و10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول