اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تحلیل «صدای آمریکا» از اجلاس «نم»

میزبانی تهران در نشست «نم» نشانه تعامل ایران با جامعه بین‌المللی و عدم انزوای آن است

خبرگزاری فارس: پایگاه خبری صدای آمریکا که سیاست‎های خبری آن کاملا در تقابل با منافع جمهوری اسلامی ایران است میزبانی ایران در نشست «نم» را نشانه‌ای از تعامل ایران با جامعه بین‌المللی و شکست سیاست منزوی کردن ایران خواند.

میزبانی تهران در نشست «نم» نشانه تعامل ایران با جامعه بین‌المللی و عدم انزوای آن است

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری صدای آمریکا، از روز یک شنبه نمایندگان نزدیک به 120 کشور جهان در تهران پایتخت ایران جمع خواهند شد و در نشست سران عضو عدم تعهد (NAM) حضور خواهند یافت.

بر اساس این گزارش، ایران به زودی به مرکزی برای تبادل نظر صدها دیپلمات ارشد از جمله ده‌ها سران کشور خواهد بود، از «محمد مرسی» رئیس جمهور تازه انتخاب شده مصر تا «عمر البشیر» رئیس جمهور سودان و «مان موهان سینگ» نخست وزیر هند.

این نشست درحالی به میزبانی ایران برگزار می‌شود که غرب به رهبری آمریکا تحریم‌ها علیه ایران پیرامون برنامه هسته‌ای این کشور را به اوج رسانده‌اند.

آمریکا و اسرائیل برنامه هسته‌ای ایران را خطرناک توصیف می‌کنند اما ایران بارها این اتهام را رد و بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود تاکید کرده است.

«جمال عبدی» عضو شورای ایرانیان آمریکا گفت: این یک فرصت خوب برای ایران است تا نشان دهد که با جامعه بین‌المللی تعامل دارد و منزوی نیست.

براساس این گزارش، «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل هم به این نشست دعوت شده است، آمریکا و اسرائیل معتقدند که رئیس سازمانی که ایران را تحریم کرده نباید در این نشست حاضر شود اما سخنگوی بان کی مون از حضور وی در نشست تهران خبر داد.

براساس گفته سخنگوی دبیر کل سازمان ملل، بان کی مون، نشست تهران را فرصت خوبی برای تعامل با شرکت کنندگان و سران آنها از جمله کشور میزبان می‌داند.

شانزدهمین نشست سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به میزبانی تهران و در روزهای 26 تا 31 اوت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول