اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

جروزالم پست: آمریکا بزرگترین بازنده قطع کمک‌های نظامی به مصر است

خبرگزاری فارس: روزنامه صهیونیستی جروزالم پست تاکید کرد که قطع کمک‌های نظامی آمریکا به مصر بیش از آنکه به زیان مصری‌ها باشد به زیان آمریکا به ویژه صنایع نظامی این کشور است.

جروزالم پست: آمریکا بزرگترین بازنده قطع کمک‌های نظامی به مصر است

به گزارش فارس، پایگاه خبری المحیط در گزارشی به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست به کمک‌های نظامی آمریکا به مصر اشاره کرده و این کمک‌ها را عاملی مهم در پیشبرد اهداف واشنگتن در صنایع نظامی این کشور دانست.

جروزالم پست به نقل از پروفسور «رابرت اسپرنبورگ»، استاد دانشکده مطالعات عالی دریایی رژیم صهیونیستی نوشت که کمک‌های نظامی آمریکا به مصر هم اکنون بسان زمانی که مصر و اسرائیل توافقنامه صلح با یکدیگر را امضا کردند، دیگر یک اهرم قوی و قدرتمند فشار علیه مصر نیست، بلکه هم اکنون به وسیله فشار ضعیف سیاسی تبدیل شده است.

اسپرنبورگ در این ارتباط گفت که کمک‌های نظامی اختصاص یافته به مصر که به یک میلیارد و 570 میلیون دلار می‌رسید، بیش از هرچیز منافع آن عاید اقتصاد آمریکا می‌شد و میلیاردها دلار صرف خرید سلاح مصر از پیمانکاران نظامی آمریکایی چون ژنرال دینامیکس و هونیویل می‌شد.

این روزنامه صهیونیستی درباره اهمیت کمک‌های نظامی آمریکا به مصر و دیگر منافع عاید از آن نوشت: به گفته «مارگریت اسکوپی»، سفیر آمریکا در مصر ارتش امریکا در برابر این کمک‌ها از اولویت ورود به کانال سوئز و حریم هوایی این کشور برخوردار بود.

جروزالم پست نوشت: با شعله‌ور شدن انقلاب مصر و تشدید احساسات کینه‌توزانه نسبت به آمریکا بسیاری از تحلیلگران مانند «اریک تراگر»، وابسته به موسسه سیاست‌های شرق نزدیک و «شادی حامد»، از موسسه بروکینگز خواستار لغو این کمک‌ها شدند.

این روزنامه افزود: اما دولت آمریکا این درخواست را نپذیرفت، چون به خوبی می‌داند که بزرگ‌ترین طرف زیان‌دیده از این اقدام واشنگتن خواهد بود که با قطع کمک‌های نظامی‌اش به مصر مابقی نفوذ خود در دولت جدید مصر را نیز از دست خواهد داد و اقتصاد نظامی آمریکا را با بحران مالی جدید و گسترده‌ای رو به رو خواهد کرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول