اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا: مصر عملیات نظامی در سینا را با اسرائیل هماهنگ کند

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خواستار آن شده است که مصر اقداماتی را که در شبه‌جزیره سینا علیه تروریسم انجام می‌دهد، ابتدا با رژیم صهیونیستی هماهنگ کند.

آمریکا: مصر عملیات نظامی در سینا را با اسرائیل هماهنگ کند

به گزارش فارس به نقل از هاآرتص، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده می‌گوید که آمریکا از پیاده شدن نیروهای نظامی مصر در شبه‌جزیره سینا حمایت می‌کند اما اصرار دارد که اقدامات نظامی مصر در این منطقه بر اساس پیمان صلح سال 1979 (کمپ دیوید) با اسرائیل هماهنگ شود. 

ویکتوریا نولاند تصریح کرد: «مصری‌ها اکنون به سختی علیه تروریسم و بازگشت سایر تهدیدات امنیتی به سینا در تلاش‌اند و ما حامی این تلاش‌ها هستیم.»

وی افزود: «ما آنان را به این تلاش‌ها تشویق کرده‌ایم تا نه‌تنها امنیت را در مصر افزایش دهند بلکه بر امنیت همسایگان و منطقه بیفزایند. ما می‌خواهیم مصر قدرتمندانه با تهدیدات امنیتی برخورد کند اما به طریقی که از امنیت همسایگان حمایت کرده و با وظایف این کشور تطبیق داشته باشد.» منظور نولاند از همسایه در اینجا رژیم صهیونیستی ذکر شده است.

هاآرتص روز پنج‌شنبه گزارش داد که مصر اقدام به پیاده کردن نیروهای زرهی در شبه‌جزیره سینا کرده است در حالی که این اقدام پیش‌تر به تایید اسرائیل نرسیده است. دفتر نخست‌وزیری و وزارت دفاع رژیم صهیونیستی تاکنون در این خصوص اظهارنظر روشنی نکرده‌اند. 

روز دوشنبه، یک مقام ارشد نظامی مصر به رویترز گفته بود که این کشور قصد دارد نیروهای کمکی بیشتری را به سینا اعزام کند؛ از جمله تانک، جت جنگنده و موشک‌انداز. مصر این اقدامات را در مقابله با گروه‌های تکفیری مستقر در سینا انجام می‌دهد.

آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در جمع 20 دیپلمات ارشد صهیونیست ابراز داشت که اسرائیل نباید نقض معاهده صلح از سوی مصر را نادیده بگیرد.

معاهده صلح بین اسرائیل و مصر که در سال 1979 و توسط انور سادات، رئیس‌جمهور وقت این کشور به امضا رسید، پس از انقلاب مردمی مصر همواره در خطر اضمحلال بوده است.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند که مصری‌ها تمایل چندانی برای حفظ این معاهده صلح ندارند.

انتهای پیام/ک.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول