اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین خبر داد

قیروکارزین بزرگ‌ترین تولیدکننده لیموترش در ایران

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: این شهرستان با برداشت 93 هزار تن لیموترش از سطح 2 هزار و 800 هکتار از باغات این محصول امسال نیز بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصول در کشور شد.

قیروکارزین بزرگ‌ترین تولیدکننده لیموترش در ایران

ناصر انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین اظهار داشت: برداشت لیموترش از سطح 2 هزار و 800 هکتار از باغات این محصول در قیروکارزین آغاز شده است و عملیات برداشت تا آبان‌ماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین افزود: هر چند به دلیل سرمازدگی برخی باغات، با 6 هزار تن کاهش تولید نسبت به سال گذشته رو‌به‌رو هستیم اما با پیش‌بینی تولید 93 هزار تن لیموترش در سال جاری قیروکارزین برای چندمین سال متوالی همچنان بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصول در کشور است.

انصاری با اشاره به عرضه این محصول به‌نام شهرستان‌های همجوار در سال‌های گذشته تصریح کرد: در سال‌های اخیر با اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته و همچنین ورود متقاضیان بسیاری از سراسر کشور برای خرید لیموترش قیروکارزین در فصل برداشت به این شهرستان تا حدودی لیموترش خوش طعم و باکیفیت قیروکارزین به بازار معرفی شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به مرغوبیت و کیفیت بالای لیموترش قیروکارزین و همچنین قیمت مناسب آن، لیموترش این شهرستان در بازارهای داخلی و کشورهای حوزه خلیج فارس از طرفداران ویژه‌ای برخوردار است.

وی میزان تولید مرکبات را در قیروکارزین منحصر به فرد دانست و اضافه کرد: علاوه بر محصول لیموترش پیش‌بینی می‌شود سایر ارقام مرکبات شامل لیموشیرین، نارنگی، پرتقال، نارنج، بالنگ و لیمو خارگی نیز در این شهرستان تولید شود.

انصاری با اشاره به تولید 43 درصد لیموشیرین و 25 درصد لیموترش کشور در قیروکارزین طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: باغداران این شهرستان سال‌هاست که رتبه نخست کشوری و استانی را در تولید این دو محصول دارا هستند و با توجه به این توانمندی و حجم تولید، وجود صنایع بسته‌بندی و تبدیلی از نیازهای اساسی این بخش در قیروکارزین محسوب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین تصریح کرد: حجم بالای تولید مرکبات قیروکارزین در کشور خود زمینه و ظرفیت بسیار مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه‌های صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در شهرستان است.

وی در پایان افزود: در سال جاری اقدامات خوبی توسط جهاد کشاورزی در زمینه اعطای تسهیلات برای اصلاح و احیای باغات و همچنین پرداخت تسهیلات بلاعوض به منظور توسعه آبیاری نوین و قطره‌ای در این شهرستان صورت گرفته است و در سال‌های آینده باید شاهد افزایش تولید محصولات باغی در قیروکارزین باشیم.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول