اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

طرح حرم تا حرم فصلی تازه در عمران قم است

خبرگزاری فارس: استاندار قم طرح حرم تا حرم را سرفصلی تازه در عمران و آبادانی قم عنوان کرد و گفت: درون این طرح یک قم جدید نهفته است.

طرح حرم تا حرم فصلی تازه در عمران قم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کرم‌رضا پیریایی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم به تبیین جایگاه شهر مقدس قم پرداخت و اظهار کرد: شهر قم به تعبیری آرمان شهر است و از جنبه‌های واقعی به علت حضور انسان‌هایی در طراز جهانی جهان شهر محسوب می‌شود و خدمت به این شهر به تعبیر مقام معظم رهبری خدمت به کشور و آبروی نظام است و این مسئله کار مسئولان و همه آحاد و اقشار مردم را سنگین‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: مجموعه عملکرد دولت نهم و دهم در این استان طی هفت سال قریب به 31 هزار میلیارد تومان بوده است که این رقم، کارکرد دولت و مردم در استان قم است و این مسئله مؤید فرمایش رهبری است که از زمان دولت نهم و دهم سرعت خدمت در قم شتاب بیشتری گرفته است.

استاندار قم با بیان اینکه در این مدت بیش از 2500 پروژه در استان قم اجرایی شده است افزود: این پروژه‌ها رابطه متعادل کارکرد اجتماعی و دولتی است و این ارقام را در دیگر استان‌ها به راحتی نمی‌توان دید.

پیریایی پروژه مسکن مهر قم را یکی از سنگین‌ترین پروژه‌های مسکن‌سازی در کشور دانست و ابراز کرد: کار بزرگی در پردیسان شکل گرفته که اشتغال‌زایی خوبی را نیز به همراه داشته است، معیار مسکن مهر برای ما تحویل مسکن و اسکان در آن است و همه دستگاه‌های مرتبط باید با تمام توان برای فراهم کردم امکانات رفاهی در این منطقه بسیج شوند.

وی نقد کارشناسی و دلسوزانه را لازمه کار مسئولان دانست و گفت: اگر در نظام اسلامی ایران مسئولی باشد که با نقد سازنده مواجه نباشد، معنی مردم‌سالاری دینی را درک نکرده است.

استاندار قم طرح حرم تا حرم را سرفصلی تازه در عمران و آبادانی قم عنوان کرد و گفت: درون این طرح یک قم جدید نهفته است و با هماهنگی که با شورای معاونین و شورای شهر شد، توقف مقطعی این پروژه برطرف و مقرر شد این دو شورا پشتوانه شهردار قم بوده و شهرداری را تقویت کنند.

پیریایی با تاکید بر اینکه تمام امور باید با طرح و برنامه پیش رود افزود: امکانات و تسهیلات باید در اختیار کسانی قرار گیرد که ظرفیت کاری دارند.

وی ادامه داد: در قم قریب به 800 هکتار بافت فرسوده وجود دارد که این رقم تهدیدی برای شهر قم است و باید از امکانات و تسهیلاتی که دولت برای مقاوم‌سازی در نظر گرفته است استفاده کنیم و این کار در سطح کلان باید توسط شورای معاونین استانداری پیگیری شود.

استاندار قم عملیاتی شدن پروژه‌هایی همچون انتقال آب سرشاخه‌های دز به قم، منوریل، مترو، طرح حرم تا حرم و ... را ایجاد یک قم جدید دانست و گفت: با تکمیل این پروژه‌ها اسناد بالادستی محقق می‌شوند و مردم در این مسیر باید یار و حامی دولت باشند.

پیریایی پروژه فرودگاه قم را نیز از جمله پروژه‌های ارزشمند استان دانست و گفت: در این فرودگاه صحبت فقط از پرواز هواپیما نیست، فرودگاه مجموعه کلانی از کارهای گردشگری، فرهنگی و اقتصادی را در دل خود جا داده است که آینده خوبی را رقم خواهد زد.

وی با تاکید بر اینکه هم‌افزایی و وحدت لازمه پیشرفت و آبادانی استان است تصریح کرد: از دست دادن وحدت به معنای از دست دادن فرصت برای خدمت است و ما نباید فرصت‌های خود را برای استانی که کارکردهای کشوری و فراملی دارد از دست بدهیم؛ ما می‌توانیم با کمک دستگاه‌های مختلف بودجه‌های جدیدی را برای استان جلب کرده و بیش از پیش به عمران و آبادانی بپردازیم.

استاندار قم ادامه داد: مخالفت با انجام کارهای عمرانی در قم کار شایسته‌ای نیست، هنگامی که دولت بودجه‌های خوبی را برای ایجاد مترو و منوریل در نظر گرفته باید از آن استقبال کرد و ما نمی‌توانیم به خاطر مخالفت عده‌ای با این طرح، استمرار این مسیر را نادیده بگیریم، ولی اگر در جایی نظرات اصلاحی وجود داشته باشد آنها را مدنظر قرار خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه همه سرباز رهبری و خادم مردم هستیم خاطر نشان کرد: در این جایگاه و حرم کریمه اهل بیت فاطمه معصومه(س) عهد می‌بندم که با هیچ مسئولی در مسئولیتش جز در خدمت به خدا و خلق خدا دوستی نداشته باشم.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول