اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار نویسندگان اسرائیلی به نتانیاهو درباره حمله خودسرانه به ایران

خبرگزاری فارس: تعدادی از نویسندگان اسرائیلی از طریق نگارش نامه‌ای برای دادستان کل اسرائیل، به نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره تصمیم خودسرانه برای حمله به ایران هشدار دادند.

هشدار نویسندگان اسرائیلی به نتانیاهو درباره حمله خودسرانه به ایران

به گزارش فارس، روزنامه «هاآرتص» نوشت: 20 تن از نویسندگان اسرائیلی با ارسال نامه‌ای به «یهودا وینشتین»،‌ دادستان کل اسرائیل، خواستار این نکته شدند که بنیامین نتانیاهو علنا اعلام کند، بدون تصمیم کابینه برای حمله به ایران اقدام نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش، امضاءکنندگان این نامه خواستار پاسخ به این درخواست تا فردا (پنج شنبه) شده‌اند. آنها گفته‌اند اگر جوابی دریافت نکنند، به دادگاه عالی عدالت دادخواست ارائه می‌کنند.

«الداد یانیو»،‌ وکیل، «رانی بلر»، کارگردان و نویسنده تلویزیونی و «دورون تساباری»،‌ کارگردان و بازیگر از جمله امضاءکنندگان این نامه هستند. آنها در این نامه از وینشتین، دادستان کل اسرائیل خواسته‌اند برای نتانیاهو شفاف بیان کند از آنجائیکه حمله به ایران در ابعاد مختلف، تاثیرگذاری بسیار بالایی دارد، چه این حمله یک حمله جزئی باشد، چه آغازگر یک جنگ تمام عیار، در هر صورت موردی است که در اختیار قوه مقننه قرار دارد و این تنها کابینه است که می‌تواند راجع به آن تصمیم‌گیری کند.

چند روز پیش از نگارش این نامه نیز «شائول موفاز»، رهبر حزب کادیما در نامه‌ای به نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، از وی خواستار برگزاری جلسه‌ای شد تا در آن، نتانیاهو در مورد اهدافش برای حمله به ایران توضیح دهد.

رهبر حزب کادیما که پیش از این، مدت زمان کوتاهی به عنوان معاون نتانیاهو فعالیت کرده، در نامه خود خواستار برگزاری این جلسه در سریع‌ترین زمان ممکن شده است. طبق قانون، نخست وزیر موظف است به این درخواست گروه اپوزیسیون پاسخ دهد.

انتهای پیام/ه.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول