اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه:

نخستین موزه تعزیه کشور در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه از راه‌اندازی نخستین موزه تعزیه کشور در این استان تا محرم امسال خبر داد.

نخستین موزه تعزیه کشور در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه، جلیل رحیمی اظهار کرد: با توجه به ثبت شدن تعزیه در یونسکو به نام ایران و با توجه به ظرفیت متناسب تکیه معاون‌الملک کرمانشاه با تعزیه، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه تعریف موزه تعزیه در این مکان را در دستور کار قرار داد.

رحیمی با اشاره به اینکه موزه مذکور همزمان با محرم امسال به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: مطالعه راه‌اندازی این موزه آغاز شده و قرار است در دو بخش نسبت به راه‌اندازی آن اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش احیای تعزیه، برنامه دعوت از گروه‌های تعزیه استان‌های مختلف در 10 روز ماه محرم و اجرای تعزیه در این مکان مذهبی به عنوان تعزیه‌های بومی نقاط گوناگون ایران در دستور کار این اداره کل است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه این موزه با اعتبارات خارج از شمول استانی به مبلغ 500 میلیون ریال راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: همچنین در بخش محتوایی موزه که در حال مطالعه است، اقلام و وسایل مرتبط با تعزیه و نگارش آیین این مراسم در قالب سند به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول