اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بعد از دیدار با هیئت سوری در مسکو

لاوروف: آشتی ملی تنها راه ممکن برای توقف خشونت‌ها در سوریه است

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه روسیه تنها راه ممکن برای توقف خشونت‌ها در سوریه را دستیابی به آشتی ملی دانست.

لاوروف: آشتی ملی تنها راه ممکن برای توقف خشونت‌ها در سوریه است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه در پایان مذاکرات خود با هیئت رسمی سوری که به مسکو سفر کرده است، اعلام کرد که امکان دستیابی به آشتی ملی در سوریه هنوز وجود دارد، هرچند این روند مخالفان زیادی، از جمله برخی کشورهای خارجی دارد.

لاوروف گفت: مخالفان حرکت به سمت برقراری آشتی ملی در سوریه کم نیستند، متاسفانه از جمله برخی کشورهای خارجی، به همین دلیل شانس به وجود آمدن وفاق ملی در این کشور صد درصد نیست، ولی هنوز به طور کامل از بین نرفته است.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: برای رسیدن به نتیجه مشخص در این راستا لازم است تا همه کسانی که به سرنوشت ملت سوریه بی‌تفاوت نیستند، بر مسئولیت خطیر خود آگاه باشند و خود را در این خصوص مسئول بدانند. در این بین ما تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست تا چنین مسئله‌ای تحقق پیدا کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه بار دیگر تکرار کرد که آشتی ملی تنها راه ممکن برای توقف سریع خشونت‌ها در سوریه است.

لاوروف یادآور شد: مهمترین مسئله در حال حاضر مشخص کردن مسیر در این جهت گیری است. آشتی ملی تنها راه ممکن برای توقف سریع خونریزی‌ها و تامین شرایط برای آن است تا مردم سوریه خود پای میز مذاکره نشسته و سرنوشت کشورشان را بدون هیچ نوع دخالت خارجی تعیین کنند.

وی تاکید کرد که نقش آفرینان خارجی موظف هستند تا همه شرایط لازم برای دستیابی به این هدف و حرکت به سمت برقراری آشتی ملی را فراهم کنند.

وزیر خارجه روسیه گفت: مهمترین مسئله این است که ما امروز اقدامات لازم برای این منظور را مورد بررسی قرار دادیم و ما از این مسئله که در دولت سوریه وزارتخانه خاصی در این رابطه به وجود آمده، کاملا استقبال می‌کنیم.

روز گذشته یک هیئت سوری به سرپرستی "قدری جمیل" معاون نخست وزیر سوریه به مسکو سفر کرد تا در دیدار با مقامات روسی بحران در این کشور که همچنان ادامه دارد را مورد بررسی قرار دهد.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول