اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

یک روز بعد از تهدید اوباما به مداخله نظامی در سوریه

«لاوروف» بر لزوم آغاز گفت‌وگو و عدم مداخله نظامی در سوریه تاکید کرد

خبرگزاری فارس: درحالیکه رئیس جمهور آمریکا درباره احتمال مداخله نظامی یکجانبه در سوریه هشدار داده است، وزیر خارجه روسیه با رد این تهدید گفت که تنها کاری که باید عملی شود، فراهم کردن شرایط برای آغاز گفت‌وگو در سوریه است.

«لاوروف» بر لزوم آغاز گفت‌وگو و عدم مداخله نظامی در سوریه تاکید کرد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «فرانسه»، یک روز بعد از آنکه دولت واشنگتن درباره احتمال مداخله نظامی یکجانبه علیه سوریه هشدار داد، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز سه شنبه از سوریه به عنوان متحد مسکو در مقابل تهدید مداخله خارجی دفاع و اعلام کرد: نباید هیچ مداخله ای از خارج در سوریه اتفاق بیفتد.

درحالیکه «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا استفاده نظام سوریه از تسلیحات شیمیایی را «خط قرمز» توصیف کرده است، وزیر خارجه روسیه بعد از مذاکره با «قدری جمیل» معاون نخست وزیر سوریه در مسکو اعلام کرده است: تنها کاری که بازیکن های خارجی (کشورهای خارجی) باید عملی کنند، این است که شرایطی برای آغاز گفت و گو به وجود بیاورند.

خبرگزاری «رویترز» عربی نیز به مصاحبه لاوروف به شبکه اسکای نیوز عربی اشاره کرده و نوشته است که وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده است که روسیه مخالف ایده ایجاد منطقه پروازممنوع بر فراز سوریه است و آن را نقض حاکمیت این کشور می‌داند؛ بر اساس اعلام لاوروف، راه حل بحران سوریه در بیانیه ژنو که خواهان تشکیل دولت وحدت ملی در سوریه است، خلاصه می شود.

اعلام مخالفت مسکو با مداخله خارجی در بحران سوریه در شرایطی گزارش می شود که اوباما روز گذشته (دوشنبه) به نظام سوریه درباره پیامدهای عظیم ناشی از استفاده از تسلیحات شیمیایی هشدار داد؛ اوباما با اشاره به اینکه دستور مداخله نظامی در سوریه را در این برهه زمانی نداده است، اعلام کرد که در صورت استفاده اسد از تسلیحات شیمیایی، به طور قابل توجهی محاسبات خود را تغییر خواهد داد.

نظام سوریه ماه گذشته میلادی اعلام کرده است که تاکنون از هیچ نوع تسلیحات شیمیایی در بحران این کشور استفاده نکرده و نخواهد کرد و استفاده از این تسلیحات تنها در صورت مداخله خارجی در سوریه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرده است که هرگونه خبری که درباره تسلیحات شیمیایی سوریه منتشر می شود با هدف آماده کردن اذهان عمومی برای شرایطی است که تروریست ها از این تسلیحات علیه مردم استفاده کنند و این بار نیز مانند دفعات قبل جنایات ضد بشری خود در این کشور را به گردن ارتش سوریه بیندازند.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول