اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی تاکید کرد

توجه جدی مسئولان به حل مشکلات معیشتی مردم

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم گفت: نباید مردم از لحاظ معیشت در فشار باشند، باید سعی شود از لحاظ اقتصادی هر کسی از یک زندگی خوب برخوردار شده و گرانی، فقر و بیکاری در جامعه اسلامی نباید وجود داشته باشد.

توجه جدی مسئولان به حل مشکلات معیشتی مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، آیت‌الله  حسین نوری‌همدانی در دیدار فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به تحولات اخیر در کشورهای عربی گفت: مردمی که در برابر حکومت خود مانند بردگان محکوم بوده و قدرت و اختیاری نداشتند و خود کم‌بینی نیز در میان آنها وجود داشت، به لطف خداوند متعال با تضعیف استکبار و استبداد، ساختاری به وجود آمد که هم از لحاظ فرهنگی و هم از لحاظ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی یک ساختار اسلامی است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه وظیفه مسلمانان در این ساختار جدید درون‌سازی است بیان کرد: در اسلام درون‌سازی، درک فرهنگی، قلب، نیت، اخلاق و ایمان شخص بسیار مهم است و باید ایمان، سواد، فرهنگ، عمل، تقوا و احساس وظیفه سرلوحه درون‌سازی افراد قرار گیرد.

وی تصریح کرد: منادیان دین و شرف همیشه به قلب و نهاد باطنی توجه داشتند، پس باید هر فردی که می‌خواهد در این ساختار خدمت کند از درون خودش را بسازد که در این زمینه نیت، اخلاص و عقیده تاثیرگذار و نقش‌آفرین است.

آیت‌الله نوری‌همدانی در ادامه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را همانند یک پیکر دانست و اظهار کرد: بعضی از دستگاه‌ها مثل وزارت اطلاعات چشم این نظام اسلامی است، نیروهای نظامی و انتظامی دست‌های نظام و تلویزیون و رادیو زبان نظام هستند و تا زمانی که اعضای این پیکر هماهنگ باشند، این پیکر سالم خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر یک عضو ناسالم باشد بدن معیوب خواهد بود، به ویژه بعد از بیداری اسلامی که به وجود آمده همه ناظر هستند چرا که این نظام از لحاظ ساختار فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مردم جهان را به طرف خود جذب می‌کند و در حقیقت اصل این خروش و فریاد از ایران برخاسته است.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود اضافه کرد: شهر قم به عنوان ام القرای نظام است، چرا که نظام از اینجا سرچشمه می‌گیرد و کسانی که در قم سمتی دارند وظیفه آنها با کسانی که در شهرهای دیگر هستند فرق می‌کند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به سخنی از امام صادق(ع) افزود: نظام صحیح، آن نظامی است که امنیت فکری، مالی و حیثیتی را برقرار کند.

وی ادامه داد: باید خدا را شکر کنید که خداوند به شما توفیق داده که در ایجاد امنیت گام بردارید و این توفیق رفیعی است که به هر کس نمی‌دهند، از این نظر خدمت،حرکت و نیت شما خدمت بسیار بزرگی در مسیر انقلاب و نظام است.

این مرجع تقلید در ادامه به روایتی از امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت: امام سجاد(ع)‌ می‌فرماید هر کسی 50 حق به گردن دارد و هر چه انسان مسئولیتش بالاتر باشد، حق سنگین‌تری بر گردنش است.

وی فراوانی نعمت را مورد توجه قرار داد و گفت: نباید مردم از لحاظ معیشت در فشار باشند، باید سعی شود از لحاظ اقتصادی هر کسی از یک زندگی خوب برخوردار شده و گرانی، فقر و بیکاری در جامعه اسلامی نباید وجود داشته باشد.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول