اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری فارس:

املاک منقل‌داران به نفع دولت مصادره می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری فارس گفت: قضات می‌توانند بر اساس ادله و مستندات محکم طبق قانون حکم به تخریب و یا ضبط ملک منقل‌داران و توزیع کنندگان مواد مخدر به نفع دولت صادر کنند.

املاک منقل‌داران به نفع دولت مصادره می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، ذبیح‌الله خدائیان در نشست کمیته قضایی و انتظامی مبارزه با مواد مخدر استان فارس با تأکید بر اهمیت کار فرهنگی در امر مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر اظهار داشت: امروزه موضوع قاچاق مواد مخدر و آثار مخرب آن برای کشور معضلی شده که طراحی‌های آن در خارج از مرزهای ما انجام می‌شود و هدف دشمنان آلوده کردن جوانان این مرز و بوم است.

وی با تأکید بر نقش اقدامات فرهنگی در خنثی کردن توطئه‌های دشمن خاطرنشان کرد: برنامه‌های تدوین شده در مبارزه با این بلای خانمان‌سوز حتی با تقدیم شهدای بسیار در این راه و پرداخت هزینه‌های سنگین مادی و معنوی موفقیت چندانی را به همراه نداشته است.

این مسئول اعتیاد را یکی از عمده‌ترین علل وقوع جرائم در این استان دانست و افزود: مشکلی که امروز دامنگیر فارس شده، وجود معتادانی است که چهره شهر را مخدوش کرده و زمینه ناامنی و جرائم را فراهم می‌کنند.

رئیس کمیته قضایی و انتظامی مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: هنگامی که فردی در خانواده معتاد می‌شود در عمل خانواده وی سرپرست خود را از دست می‌دهند و به لحاظ وجود تنگناهای اقتصادی زمینه برای آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق فراهم می‌شود که در اینجا باید نهادهای حمایتی نقش ویژه‌ای ایفا کنند چرا که علل بسیاری از طلاق‌ها و ازهم‌پاشیدگی خانواده‌ها ریشه در اعتیاد سرپرستان خانواده دارد.

خدائیان پول‌شویی را از دیگر ضربات قاچاق مواد مخدر به اقتصاد کشور خواند و افزود: مواد مخدر ام‌الفسادی است که بخش‌های زیرساختی کشور را هدف قرار داده است و مبارزه با این پدیده شوم همکاری، ممارست، تعامل و حرکت جهادی تمام سازمان‌ها را طلب می‌کند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با انتقاد از عدم همکاری نهادهای ذی‌ربط در راستای راه‌اندازی اردوگاه‌های ویژه ترک اعتیاد و نگهداری معتادان پرخطر در شیراز گفت: دستگاه قضایی و انتظامی با برخوردهای شدید و جدی و اجرای احکام اعدام سوداگران مرگ بخش قابل اهمیتی از موضوع مبارزه با مواد مخدر را انجام داده؛ اما لازم است نهادهایی که بودجه‌های مستقیم در راستای مبارزه با این پدیده شوم دریافت می‌کنند در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی اقدامات پیشگیرانه را نیز انجام دهند.

خدائیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های قانونی در برخورد با منقل‌داران گفت: قضات می‌توانند براساس ادله و مستندات محکم طبق قانون حکم به تخریب و یا ضبط ملک منتقل‌داران و توزیع‌کنندگان مواد مخدر را به نفع دولت صادر کنند.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول