اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سلفی‌های سینا مشارکت در کشتار نظامیان مصری در حادثه رفح را رد کردند

خبرگزاری فارس: گروه‌های معروف به «سلفی‌های جهادی» مصر با انتشار بیانیه‌ای درحالی مسئولیت انفجار خط لوله انتقال گاز مصر به اسرائیل و حمله به بندر ایلات در فلسطین اشغالی را برعهده گرفتند که شرکت در کشتار نظامیان مصری را رد کردند.

سلفی‌های سینا مشارکت در کشتار نظامیان مصری در حادثه رفح را رد کردند

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الشروق، در بیانیه‌ای که امروز (یک‌شنبه) در مناطقی از شبه جزیره سینا و در زمان برپایی نماز عید فطر منتشر شد، گروه‌های معروف به «سلفی‌های جهادی» مسئولیت انفجار خط لوله انتقال گاز مصر به سرزمین‌های اشغالی و حمله به بندر ایلات در فلسطین اشغالی را برعهده گرفتند.

اما این گروه‌ها در بیانیه خود، شرکت در کشتار نظامیان مصری در حادثه رفح را رد کردند.

در این بیانیه که در نماز عید فطر منطقه «خالدین» در سوئز بین نمازگزاران توزیع شد، آمده است:‌ کشتار نظامیان مصری چه سودی برای ما دارد؟ ‌از مردم مصر می‌خواهیم در این کار تامل کنند تا دریابند، چه توطئه‌ای در کار است.

در بیانیه مذکور گفته شده است: در یک سال و نیمی که از انقلاب مصر می‌گذرد، نیروهای ارتش در مناطق مختلف مستقر بوده‌اند و ما نیز سلاح در دست داشتیم، اما این سلاح را تنها در برابر یهودی‌ها به کار گرفتیم و هنوز هم در حال برنامه‌ریزی برای ضربه زدن به آنها هستیم.

این گروه‌های سلفی مدعی شده‌اند: تاکنون در عملیاتی موفق بوده‌ایم که اسرائیلی‌ها آنها را عملیات «ام رشراش» و «ایلات» خوانده‌اند، در حالی‌که در این مدت حتی به یک نظامی مصری آسیب نرسیده است.

در ادامه این بیانیه آمده است:‌ چرا زمانی که نظامیان اسرائیلی، نظامیان ما را کشتند، فریاد اعتراض بلند نشد، اما ما که در این زمینه بی‌گناه هستیم با تبلیغات مسموم رسانه‌های اسرائیلی مواجه شده‌ایم و حتی ارتش مصر به برخورد خونین با ما روی آورده است تا این سیاست ارتش موجب شود، خون دو طرف به زمین ریخته شود و سود ناشی از این خون‌ریزی برای اسرائیل ثبت شود.

در ادامه بیانیه سلفی‌های سینا خطاب به ارتش مصر آمده است:‌ از خون‌ریزی دست بردارید، زیرا این اقدام شما ما را با وجود میل باطنی وارد میدانی می‌کند که نباید در آن وارد شویم، پس بهتر است خود را سپر میان ما و دشمن صهیونیستی نکنید، زیرا به خوبی می‌دانید که لوله‌های اسلحه ما به سمت شما نیست.

در پایان این بیانیه گروه‌های سلفی از مردم مصر خواسته‌اند، عمق توطئه را درک کنند و بفهمند که دشمن چگونه می‌خواهد، برادران فلسطینی را دشمن مصر جلوه دهد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول