اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

به اتهام کشتن نیروهای پلیس و ارتش

دادگاه جنایی مصر ۱۴نفر را به اعدام محکوم کرد

خبرگزاری فارس: دادگاه جنایی شهر اسماعیلیه مصر 14 نفر را به اتهام کشتن شماری از نیروهای پلیس و ارتش مصر در سال گذشته در استان سینای شمالی به اعدام محکوم کرد.

دادگاه جنایی مصر ۱۴نفر را به اعدام محکوم کرد

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الیوم السابع، دادگاه جنایی شهر اسماعیلیه مصر روز گذشته 14 نفر را به اتهام کشتن شماری از نیروهای پلیس و ارتش مصر در سال گذشته در استان سینای شمالی به اعدام محکوم کرد. 

دادستان دادگاه امنیت مصر در این باره گفت: محکومان و افراد دیگری که قرار است تا ماه سپتامبر حکم آنها صادر شود، عضو یک گروه تکفیری به نام "توحید و جهاد" هستند.

وی افزود: این 14 نفر متهم به قتل 6 نفر از نیروهای پلیس و ارتش و یک شهروند غیرنظامی در حملات مسلحانه در استان سینای شمالی بین ماه‌های ژوئن و ژوئیه سال گذشته هستند.

اما "حسن محمود فرید"، رئیس دادگاه جنایی اسماعیلیه گفت: دادگاه حکم 14 نفر از 25 متهم را برای مفتی مصر فرستاده است، اگرچه حکم دادگاه درباره این افراد قطعی است و نظر مفتی درباره این حکم تنها جنبه مشورتی دارد.

نیروهای امنیتی مصر سال گذشته 12 نفر را بازداشت کردند که متهم به حمله مسلحانه به یک پاسگاه پلیس و یک بانک در شهر العریش، مرکز استان سینای شمالی بودند.

13 نفر نیز به صورت غیابی در این پرونده محاکمه شده‌اند و دادستان مصر این افراد را به تشکیل و مدیریت جماعتی به نام "توحید و جهاد" متهم کرده است.

هدف این گروه بنابر اظهار دادستانی مصر قیام علیه حکومت و مبارزه مسلحانه با ارتش و نیروهای پلیس مصر است. این افراد همچنین به تخریب ساختمان‌ها و اموال عمومی و خودروهای متعلق به ارتش و پلیس و پرتاب بمب و سرقت سلاح گرم و مهمات متعلق به وزارت کشور متهم هستند.

به دنبال کشته شدن 16 نفر از نیروهای مرزبانی مصر در حمله غافلگیرکننده‌ای که در شهر مرزی رفح مصر روی داد، صدها نیروی ارتش و پلیس مصر از روز چهارشنبه هفته گذشته عملیاتی را علیه گروه‌های مسلح در شبه جزیره سینا آغاز کردند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول