اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اراک:

روز قدس نمایش قدرت امت واحده اسلام در جهان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اراک گفت: روز قدس نمایش قدرت امت واحده اسلامی در جهان و روز حمایت از ملت مظلوم فلسطین در برابر جبهه استکبار است.

روز قدس نمایش قدرت امت واحده اسلام در جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی‌ دری‌‌‌‌نجف‌آبادی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اراک در جمع نمازگزاران با اشاره به اینکه مردم غیور ایران اسلامی با حضور پرشور و حماسی خود در راهپیمایی روز قدس همبستگی مسلمانان با مردم مظلوم فلسطین را به اثبات رساندند اظهار داشت: روز قدس که به واسطه دور‌اندیشی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی نامگذاری شد، سبب اقتدار ملت‌های حق طلب و آزادیخواه در مقابل قدرت‌های استکباری و استعمارگر و حاکمان ستمگر در تمامی جهان شد.

وی  تصریح کرد: همه ما تا تحقق فرموده امام راحل که روز قدس را به روز اسلام، مبارزه با استکبار و قیام مستضعفین علیه مستکبرین و نابودی صهیونیسم جهانی و آزادی قدس و تحول عظیم در سیستم فکری و سیاسی جهان توصیف کردند دست از مبارزه بر نخواهیم داشت.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به اینکه آزادی مسجد الاقصی به عنوان نخستین مسئله جهان اسلام و ملل آزاده دنیا و مقابله با نظام سلطه و استکبار جهانی باید مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: آزادی قدس راهبردی است که سی و سه سال قبل پایه‌های رفیع آن را معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) به صورت رسمی بنیان نهاد و تا امروز به عنوان میراثی جهانی و گران‌سنگ برای حفظ اتحاد مسلمین به جای مانده است.

وی با تاکید بر اینکه رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی راهپیمایی بزرگ روز قدس را به راهکاری عملی برای مبارزه با ظلم و تجاوز تبدیل کرده است اظهار داشت: امروز دیگر نه تنها قدس یک موضوع سرنوشت‌ساز اسلامی و عربی بلکه مسئله‌ای جهانی و بین‌المللی به شمار می‌آید.

امام جمعه اراک با بیان اینکه امام راحل، رهبر معظم انقلاب، سید حسن نصرالله و اسماعیل هنیه مردان تاریخ‌ساز جهان اسلام هستند که علیه اسرائیل غاصب قیام کرده‌اند ادامه داد: فلسطین قبله اول مسلمین و پیشانی جهان اسلام است که در خط مقدم جبهه اسلام در برابر ابرقدرت‌ها، زورگویان و مستکبران دنیا و خطرناکترین اندیشه تاریخ یعنی صهیونیسم جهانی به عنوان ریشه تمام بحران‌ها و توطئه‌های خاورمیانه مبارزه و ایستادگی می‌کند.

خطیب جمعه اراک با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی، از حضور گسترده و پرشکوه مردم استان مرکزی در راهپیمایی روز قدس قدردانی کرد و آن را نشانه تجدید عهد با رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری دانست.

دری‌نجف‌آبادی اظهار داشت: حضور مردم مؤمن و روزه‌دار استان مرکزی در راهپیمایی امروز حضوری الهام‌بخش و تاثیرگذار است که باید از شما مردم حماسه‌ساز و غرورآفرین قدردانی کرد.

وی تصریح کرد: امروز مردم ایران اسلامی بار دیگر به ندای رهبر معظم انقلاب و شهدا لبیک گفته و وفاداری خود را به نظام به اثبات رساندند.

اشاره به زلزله در آذربایجان شرقی از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول