اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

نتایج نظرسنجی اخیر دانشگاه تل‌آویو

اکثر اسرائیلی‌ها تهدید حمله به ایران را بلوف می‌دانند/ اسرائیل باید با ایران هسته‌ای کنار بیاید

خبرگزاری فارس: دانشگاه تل‌آویو نتایج نظرسنجی را منتشر کرده که نشان می‌دهد 60درصد اسرائیلی‌ها امیدی به توقف برنامه هسته‌ای ایران در بلندمدت نداشته و بر این عقیده‌اند که اسرائیل باید واقعیت ایران هسته‌ای را بپذیرد.

اکثر اسرائیلی‌ها تهدید حمله به ایران را بلوف می‌دانند/ اسرائیل باید با ایران هسته‌ای کنار بیاید

به گزارش فارس به نقل از روزنامه تایمز اسرائیل، جدیدترین نظرسنجی انجام شده در سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد که بیشتر اسرائیلی‌ها بر این باورند که اظهارات جنگ‌طلبانه مقامات صهیونیست، بلوف بوده و تنها با هدف ترغیب دولت آمریکا به اعمال فشارهای بیشتر به ایران، عنوان می‌شود.

نظرسنجی اخیر همچنین نظیر نظرسنجی‌هایی که پیش از این هم انجام شده بود، نشان می‌دهد که اغلب اسرائیلی‌ها مخالف حمله یکجانبه اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران هستند.

این نظرسنجی را موسسه دموکراسی دانشگاه تل‌آویو انجام داده و نتایج به دست آمده از آن نشان می‌دهد که از هر 10 اسرائیلی، 6 نفر آن‌ها مخالف حمله یکجانبه به تاسیسات هسته‌ای ایران هستند.

این در حالی است که اغلب پرسش‌شوندگان بر این عقیده‌اند که این حمله انجام نخواهد شد و حتی در صورت انجام چنین حمله‌ای، برنامه هسته‌ای ایران با تاخیر زیادی مواجه نخواهد شد.

جالب آنکه 60درصد اسرائیلی‌ها عقیده دارند که نمی‌توان برنامه هسته‌ای ایران را در بلندمدت متوقف کرد و اسرائیل باید با این واقعیت کنار بیاید. این دسته از اسرائیلی‌ها به کابینه این رژیم توصیه کرده‌اند که تدابیر دفاعی مناسب را در پیش گرفته و بپذیرند که اسرائیل نمی‌تواند تنها قدرت هسته‌ای خاورمیانه باقی بماند.

 

 

ایهود باراک وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی

 

اظهارات جنگ‌طلبانه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی و «ایهود باراک» وزیر جنگ این رژیم، آنقدر بزرگتر از حد و اندازه‌های این رژیم است که حتی اسرائیلی‌ها خود نیز این ادعاها را باور ندارد. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که غالب اسرائیلی‌ها، اظهارات نتانیاهو و ایهود باراک را بلوفی می‌دانند که با هدف متقاعد کردن آمریکا برای اعمال فشار بیشتر به ایران عنوان می‌شود. بر این اساس، تنها 30درصد اسرائیلی‌ها عنوان کرده‌اند که این اظهارات از تصمیمی واقعی برای حمله به ایران برآمده است.

بحث بر سر حمله به ایران به بروز اختلافات میان سران سیاسی و مقامات اطلاعاتی و امنیتی نیز منجر شده، و مقامات امنیتی رژیم‌صهیونیستی بارها علنا مخالفت خود با چنین طرحی را ابراز کرده‌اند. در همین راستا، اکثر اسرائیلی‌ها نیز عنوان کرده‌اند که با مقامات امنیتی موافق هستند، به نحوی که تنها 28درصد پرسش‌شوندگان از اعتماد خود به تصمیم سران سیاسی سخن گفته‌اند.

 

 

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و ایهود باراک وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی

 

پیش از این هم نظرسنجی‌هایی در سرزمین‌های اشغالی انجام شده بود که همگی این نظرسنجی‌ها باتفاق با این ایده موافق بودند که حتی اسرائیلی‌ها نیز اظهارات نتانیاهو را جدی نگرفته و آن را تنها یک بازی سیاسی قلمداد می‌کنند. همین امر حتی منجر به آن شده که حمایت اسرائیلی‌ها از نتانیاهو به پایین‌ترین حد از زمان آغاز به کار وی برسد.

به عنوان نمونه در نظرسنجی که موسسه گفت‌وگو در اسرائیل انجام داده، 46درصد از پرسش‌شوندگان عنوان کرده‌اند که اسرائیل نباید به تاسیسات‌ هسته‌ای ایران حمله کند، 22درصد نیز عنوان کرده‌اند که در این مورد نظری ندارند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که میزان حمایت از نتانیاهو در 3 ماه گذشته به شدت کاهش یافته است. بر این اساس تنها 34درصد اسرائیلی‌ها از عملکرد نتانیاهو ابراز رضایت کرده‌اند، و 58درصد عنوان کرده‌اند که از عملکرد وی رضایت ندارند. این در حالی است که میزان رضایت اسرائیلی‌ها در ماه می، 46درصد بوده است.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول