اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

هاآرتص: نتانیاهو در مورد ایران عوام‌فریبی می‌کند

خبرگزاری فارس: تکرار بیش از حد ادعاهای جنگ‌طلبانه بنیامین نتانیاهو موجب شده تا بسیاری از کارشناسان و رسانه‌های داخلی اسرائیل، به انتقاد آشکار از وی بپردازند.

هاآرتص: نتانیاهو در مورد ایران عوام‌فریبی می‌کند

به گزارش فارس روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" در سرمقاله امروز خود، ضمن انتقاد از تلاش‌های جنگ‌طلبانه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی، این رفتارها را اقداماتی عوام‌فریبانه و بسیار خطرناک دانست.

این روزنامه در ابتدای سرمقاله خود به این نکته اشاره می‌کند که "تصمیم حمله به اهداف تاسیسات هسته‌ای ایران را باید گروهی 8 نفره از وزرای ارشد کابینه اتخاذ کنند. سپس طبق تفسیر مبانی حقوقی، این تصمیم برای اجرایی شدن نیازمند پذیرفته شدن در کمیته اجرایی در امور امنیتی و همچنین نیازمند تصویب تمام کابینه است."

ارائه‌دهنده‌گان این طرح، یعنی "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر و "ایهود باراک" وزیر جنگ در همان مرحله اول یعنی جلب اکثریت آرا در جمع 8 وزیر ارشد کابینه، با مشکل مواجه شده‌اند. احتمالا دلیل این امر آن است که کارشناسان امور دفاعی، با ادعاهای آن‌ها مخالف هستند. نتانیاهو و باراک از آنجا که نتوانسته‌اند در نبرد رودررو با این وزرا کاری از پیش برند، تلاش می‌کنند تا از بیرون به آن‌ها ضربه بزنند.

این دو تلاش می‌کنند تا این بحث از این جمع 8 نفره خارج شده، به جمعیت بزرگتر 7 میلیون اسرائیلی برود و دو انتخاب را در برابر آنانی قرار دهد که مطمئن نیستند که کدامیک از این دو گزینه خطرناکتر است: تسلیحات هسته‌ای ایران، و یا جنگ ناشی از حمله علیه این تسلیحات.

نتانیاهو و باراک در مبارزه خود برای همراه کردن عموم، با استفاده از رسانه‌ها سعی در ایجاد موجی از موافقت با موضع خود در میان اسرائیلی‌ها دارند تا از این طریق بتوانند وزرای مردد را با خود همراه کرده و در برابر منتقدان داخلی و خارجی، مدعی شوند که خط فکری نتانیاهو- باراک برگرفته از نظرات عموم جامعه اسرائیل است.

این روزنامه صهیونیستی با انتقاد از این روش می‌نویسد: "شاید هدف این کار دموکراتیک به نظر برسد، اما شیوه رسیدن به آن عوامفریبانه است."

هاآرتص عنوان می‌کند که تمام اسرائیلی‌ها از زندگی در سایه تسلیحات هسته‌ای واهمه دارند، اما سوال اینجاست که "آیا تمام گزینه‌های دیگر (برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران) بلااستفاده شده و هیچ گزینه دیگری جز حمله زود هنگام به ایران آن‌ هم در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، باقی نمانده است؟"

مقاله‌‌نویس این روزنامه در پایان می‌نویسد: "اطلاعاتی که باراک و نتانیاهو و یا نمایندگان آن‌ها منتشر می‌کنند، تنها این موضوع را مغشوش می‌کند. ایران در سال‌های آینده به سلاح هسته‌ای دست نمی‌یابد، و اگرچه که اقدام علیه آن (سلاح هسته‌ای) می‌تواند در آینده پیشگیرانه باشد، اما این یک نیاز مبرم نیست... سلاح هسته‌ای ایران برای اسرائیل خطرناک است. عوامفریبی نیز به همان میزان خطرناک است."

علاوه بر دیدگاه این مقاله که از نتانیاهو به دلیل عوامفریبی انتقاد می‌کند، بسیاری دیگر معتقدند اظهارات جنگ‌طلبانه نتانیاهو تنها پیروی آشکار از سیاست آمریکایی‌ها در خلق دشمن خارجی برای بهره‌برداری داخلی است و این گونه رفتارها را تنها ژستی می‌دانند که وی از آن برای منحرف کردن اذهان از مشکلاتی استفاده می‌کند که جامعه اسرائیلی را در بر گرفته است. مشکلاتی که بیش از یکسال است اسرائیلی‌ها را بارها و بارها به خیابان‌ها کشانده و تاکنون چندین نفر را وادار به خودسوزی اعتراضی کرده است.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول