اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان:

گودبرداری آسیبی به کاخ چهل‌ستون نمی‌رساند

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: گودبرداری هیچ‌ گونه آسیبی به بنای کاخ چهل‌ستون نمی‌رساند.

گودبرداری آسیبی به کاخ چهل‌ستون نمی‌رساند

محسن مصلحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه این گودبرداری با مجوز نظارت دفتر فنی امور فرهنگی این سازمان در حال انجام است، بیان کرد: در ساخت و ساز و گودبرداری هیچ‌ گونه ایراد فنی و مشکلی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه درب ورودی کاخ چهل‌ستون واقع در خیابان سپاه در فاصله حدود 257 متری بنای اصلی کاخ چهل‌ستون قرار دارد، تصریح کرد: مردم اصفهان در ارتباط با این موضوع هیچ نگران نباشند و قسمت در حال گودبرداری در محوطه پشت دیواره باغ است و هیچ‌ گونه مشکلی برای بنای اصلی ایجاد نمی‌کند.

سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه در ایام نوروز نزدیک به 50 هزار نفر برای بازدید از چهل‌ستون به این محل مراجعه می‌کنند، اضافه کرد: این سرویس بهداشتی در کنار درب ورودی کاخ چهل‌ستون واقع در خیابان سپاه ساخته می‌شود که در اوج پیک گردشگری بتوانند به راحتی جواب‌گوی مسافران باشد.

وی ادامه داد: گردشگر را معطل نگه گذاشتن هنر نیست و با این اقدام مردم به راحتی می‌توانند به بازدید از چهل‌ستون بپردازند.

مصلحی افزود: در این محوطه قبلاً نیز سرویس بهداشتی بوده و در حال حاضر نیز طبقه فوقانی ساختمانی که ساخته می‌شود سرویس بهداشتی و طبقه زیرین آن نیز به صورت انبار استفاده می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا لرزش‌های حاصل از این گودبرداری به بنا آسیب می‌رساند، گفت: محل گودبرداری با بنا فاصله بسیاری دارد و زمین این محل نیز از خاک‌ باغچه است و به راحتی قابل برداشت بوده و خاک سفت و سیمانی ندارد که بخواهد لرزش ایجاد کند.

سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: امیدواریم که ساخت سرویس بهداشتی ظرف مدت چهار ماه به پایان برسد تا برای ایام عید نوروز در خدمت مسافران و گردشگران قرار بگیرد.

انتهای پیام/صا30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول