اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پای درددل یک آزاده لرستانی ...

آزادگان با ایمان راسخ در برابر شکنجه‌ها و فشارها ایستادگی کردند

خبرگزاری فارس: یک آزاده لرستانی گفت: آزادگان فارغ از دنیا به سنگرها رفتند و در زمان اسارت با ایمان راسخ خود در برابر شکنجه‌ها و فشارها ایستادگی کرده و روابط اجتماعی را در اردوگاه بر پایه اخلاق بنا نهادند.

آزادگان با ایمان راسخ در برابر شکنجه‌ها و فشارها ایستادگی کردند

سعید سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد گفت: در تاریخ 18 بهمن سال 61 با عضویت بسیجی در منطقه عملیاتی والفجر مقدماتی غرب فکه به اسارت در آمدم و در اردوگاه العماره بغداد - اردوگاه‌های موصل 3-2-1 بودم و در تاریخ 27 مردادماه سال 69 پس از 90 ماه اسارت به میهن اسلامی بازگشتم.

وی بیان کرد: روزها و ماه‌های اول اسارت به شدت اسرا را شکنجه و کتک می‌زدند، به حدی که اسرا خون آلود با بدن‌های کبود و بعضا شکستگی داشتند و آنها حتی از کشتن اسرا واهمه‌ای نداشتند.

سلیمانی اضافه کرد: این وضعیت ادامه داشت تا اینکه بعد از گذشت چند سال یک‌باره اوضاع تغییر یافت و سیاست آنها عوض شد و به قول امروزی‌ها از جنگ سخت به جنگ نرم روی آورند.

این آزاده لرستانی در ادامه یک خاطره از دوران اسارت را بیان کرد و گفت: ابتدا فیلم‌های سینمایی را برای نمایش به اردوگاه آوردند که هیچ اسیری پای فیلم بعثی‌ها حاضر نشد، تا اینکه عراقی‌ها اسرا را به زور و با این عنوان که فیلم اسلامی است وادار به نشستن کردند، ولی با این حال همه در حین پخش فیلم سرها را پایین می‌انداختند که عراقی‌ها با ضرب و شتم با این بی‌اعتنایی اسرا برخورد می‌کردند.

وی تصریح کرد: این حربه آنها با شکست مواجه شد و مدتی از فیلم خبری نشد، تا اینکه برای هر آسایشگاه یک تلویزیون آوردند، اما برخلاف انتظار عراقی‌ها، همیشه تلویزیون خاموش بود و کسی آن را روشن نمی‌کرد.

سلیمانی تصریح کرد: خود عراقی‌ها هر روز آن را روشن می‌کردند و یا به ارشد آسایشگاه دستور می‌دادند آن را روشن کند، ولی اسرا نمی‌گذاشتند چشمان پاکشان به صحنه‌های مبتذل تلویزیون صدام بیفتد و سال‌ها این وضعیت ادامه داشت.

وی ادامه داد: عراقی‌ها سئوال می‌کردند چرا نگاه نمی‌کنید و اسرا در جواب می‌گفتند دیدن این صحنه‌ها برای ما حرام است و علی‌رغم فشار دشمن به اسرا به شیوه‌ها و ترفندهای مختلف ذره‌ای از عشق اسیران و سربازان وفادار نظام اسلامی به اسلام و امام و وطنشان کاسته نشد و سرافرازانه از امتحانات روسفید بیرون آمدند و باعزت به میهن اسلامی باز گشتند.

وی گفت: حال از خودم می‌پرسم چه طور می‌شود باور کرد که عده‌ای هر چند کم در جامعه‌ اسلامی و الهی فیلم‌ها و سریال‌های مبتذل و ضد اسلامی را به راحتی از طریق ماهواره‌های بیگانگان مشاهده می‌کنند؟

سلیمانی می‌گوید: واقعاً چه توجهی دارند و آیا با دیدن برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای عشقشان نسبت به وطن و ایران و اسلام و امام زمانشان بیشتر شده است؟ ابداً اسرا در اسارت دشمن بعثی وحشی با فشار و کتک حاضر نبودند با نگاه به رسانه دشمن توهین به امام و کشورشان را ببینند و بشنوند.

به گزارش خبرنگار فارس در بروجرد، سعید سلیمانی در خانواده‌ای مؤمن بزرگ شده و هم‌چنین برادر شهید است.

حاج سعید دو فرزند دارد که در گفت‌وگو با فارس می‌گویند به پدرشان افتخار می‌کنند و خوشحال هستند که هم‌چون پدری دارند.

همسر وی بیان کرد: جوانان فداکار با ایستادگی در مقابل دشمن برای ملت اسلامی افتخار و سربلندی را به ارمغان آوردند و من هم افتخارم این است که همسر یک آزاده هستم.

26 مردادماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی است.

انتهای پیام/ب10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول