اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی فارس خبر داد

دستگیری عاملان نشر اکاذیب در خاوران جهرم

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان فارس گفت: افرادی که از فضای مجازی برای نشر اکاذیب، توهین و افترا علیه برخی شهروندان و مسئولان شهر خاوران استفاده می‌کردند، دستگیر شدند.

دستگیری عاملان نشر اکاذیب در خاوران جهرم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس، سیروس سجادیان اظهار داشت: دو نفر به‌نام‌های «ع – الف» و «ج – خ» با ایجاد وبلاگی اقدام به نشر اکاذیب کرده در شهر خاوران کرده بودند که با اعلام شکایت، ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان فارس شناسایی آنها را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: با استفاده از شیوه‌های اطلاعاتی و شگردهای ردیابی در فضای مجازی مشخص شد؛ عاملان انتشار این‌گونه مطالب با ایجاد وبلاگ از طریق یک کافی‌نت در شیراز و بارگذاری مطالب از طریق اینترنت در شهر تهران سعی در گمراهی پلیس را دارند اما با تکیه بر شیوه‌های علمی مکان‌های مورد استفاده این افراد برای بارگذاری این مطالب شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه یکی از متهمان، به‌ نام «ع – الف» دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: با تشکیل پرونده و انجام تحقیقات مقدماتی متهم دستگیر شده اظهار کرد که مطالب منتشر شده توسط فردی به‌ نام «ج – خ» تهیه شده و در شهر تهران بارگذاری می‌شود.

سجادیان افزود: متهم «ج – خ» نیز با هماهنگی‌های به عمل آمده شناسایی و با اخذ نیابت قضایی در تهران دستگیر شد.

وی گفت: این افراد با نشر اکاذیب علیه مسئولان شهرداری و شورای شهر و چند ارگان دیگر مشکلات زیادی را در شهر خاوران به وجود آورده بودند که دستگیری آنها موجبات رضایت و شادی امت حزب‌الله را فراهم کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس در پایان هشدار داد: افرادی که در فضای مجازی اقدام به نشر مطالب کذب، توهین، افترا و در برخی موارد مطالب خصوصی افراد می‌کنند فرصتی را برای این قانون‌گریزی ندارند و ماموران پلیس فتا با استفاده از شیوه‌های نوین علمی این افراد را مورد پیگرد قانونی قرار می‌دهند.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول